KAFFEKÄRLEK

ÅÅH sitter i sängen och dricker min första kopp kaffe sedan jag blev sjuk för två veckor sen. Fick på riktigt rysningar för att det var så jävla gott. Rasmus har smitit iväg för att kolla HBK, sen är det Arsenal också och om jag orkar om fyra timmar kanske jag följer med och tittar. Vill samla kraft till kvällens spelning så att jag orkar hänga med på det, det som är lite kritiskt är ju att jag inte kommer kunna sätta mig ner, står jag upp i mer än tio minuter blir jag helt slut.. Nåja, får se sen, nu vill jag bara ägna mitt fokus åt min underbara jäkla kopp kaffe.
 
 
 



EN TILL HALLOWEENLISTA PGA SJUK OK?

Favorite Halloween song?
I Put A Spell On You är mörk o go, och This is Halloween har en speciell plats i hjeertat.
 
Witch or Vampire?
Häxor hallå herregud, ok att Howl är wizard men sak samma

Favorite thing about Halloween?
Att det är mörkt och creepy och mysigt (och snart jul hehe)

Halloween party or scary movie marathon?
Fest den 31e och filmmaraton förste november!!!

Skeletons or Zombies?
Gillar benrangel så länge jag inte tänker på att dom egentligen ska sitta inne i kroppen för då får jag the creeps.

Favorite Halloween candy?
Pumpa KitKat!!

Favorite Halloween movie?
Hmm gillade Trick r Treat, eller Rocky Horror Picture Show eller Corpe Bride
 
 

Favorite Halloween costume?
Karens "I'm a mouse, duh"

Favorite Halloween store?
Finns inga här?? Så typ.. ebay? Buttericks?? Haha
 
Favorite fall candle?
Ogillar typ att jag faktiskt har ett svar men Voluspas Mandarino Canela

Favorite fall drink?
Chai eller kanelté eller straight up svart kaffe

What’s fall weather like where you live?
Oftast fint med crispy luft och vackra löv men ibland bara grått och svinigt
 
Favorite fall accessory?
Halsdukar stora nog att använda som överkast. Typ.

Fall/Halloween traditions?
Har nog inga? Varje gång familjen samlas pratar vi typ bara om julen haha, så det kanske är vår tradition.

Favorite part about fall?
Tända ljus, halloween, mysiga kläder, snart socialt accepterat att dricka glögg på fest.

Sunday night your watching TV. Are you watching Netflix or football?
Netflix men vad har det hära med halloween att göra egentligen va

Jack-o-lanterns, yes or no?
YES

Bats or Black Cats?
Måste välja kattor men skulle gärna klappa en liten fladdermus också.

Is Halloween your favorite holiday?
Nää, julafton. Halloween får delad andraplats med nyår. Och midsommar. Haha

Pumpkin spice latte or hot chocolate?
Pumpkin spice är ju typ obefintligt i Sverige så varm choklad

Favourite horror monster or villain?
Oogie Boogie  är ju perfekt kombo av läskig och rolig i stop motion och neonljus
 

Are you superstitious?
Ja herregud, här tas det i trä och kastas salt över axeln och spottas tre gånger.

Do you prefer gore or thrillers?
Bååååda

Have you ever played Bloody Mary?
Nej herregud aldrig i livet, inte Candyman för den delen heller

How old were you when you saw your first horror movie?
Elva, såg Ring och mitt lilla kiddo-psyke var inte redo. Speciellt inte när telefonen ringde precis efter filmen.

If you got trapped in one scary movie, which would you choose?
Vilken som helst utom Creep, där drar jag min gräns, tänkte på den varje gång vi tog metron i Madrid och blev helt stissig varje gång, liksom TÄNK OM, finns ju massor av dörrar inne i tunnlarna, huuu

BÄTTRINGSVÄGEN

Jag börjar äntligen bli lite bättre. Igår kunde jag tvinga i mig en focaccia Rasmus köpte åt mig och idag har jag ätit både frukost och sallad till middag! Det är nog fanimej mer än jag ätit de senaste tolv dagarna tillsammans. Har varit så läskigt svag, har hållit på att svimma varje gång jag ens rest mig ur sängen så det känns skönt att jag har fått i mig lite näring idag iallafall. Var hos läkaren i måndags, blev sjukskriven veckan ut och fick penicillin och ännu en inhalator, jobbigt med typ fyra mediciner om dagen men det känns iallafall som att jag blir starkare! Min influensa övergick tydligen i akut luftrörsinflammation tror jag det var, fick ta tester så att det inte var lunginflammation men det slapp jag som tur är! Mina luftrör är ju som bekant inte de bästa från början med astma och grejer.
 
Förhoppningsvis är jag bra till på fredag, pappa fyller år på lördag men han och mamma åker till Gran Canaria för att fira honom och bröllopsdagen då, så vi ska fira fredag kväll. Har redan missat så jäkla många grejer pga den här sjukdomen, och vill ju inte missa Halloween heller?? Har dessutom lovat att ta hand om deras lägenhet litagranna när de är iväg så nu måste en ju bli frisk. Ikväll är mitt hjärta som tagit så bra hand om mig i replokalen, så jag ligger och myser med min drömmande och snarkande katty och kollar Trick r Treat, har faktiskt inte sett den innan men den verkar trevlig!
 
 
 



SVINSJUK

Herrejävlar vad sjuk jag är. Feber och huvudvärk och hosta. Det var längesedan jag var såhär kass. Igår var första gången på 4 dagar jag ens orkade stå tillräckligt länge för att duscha?? Har verkligen bara sovit, typ 16 timmar om dygnet, vet inte hur det ens går att sova så mycket. Är helt yr och svag med för det enda jag kunnat äta sedan fredagskväll är en drickyoghurt och typ fem vindruvor. Lever på vatten och alvedon och kattkärlek. Tycker det är så jävla gött med kattor, de märker direkt när en mår dåligt. Så fort en hostar eller gråter eller bara gör nåt konstigt ljud kommer Ziggy springande och kommer fram med nosen och ska trösta. Rasmus är inte helt frisk ännu han heller men han är mycket bättre så han tar hand om mig så fint, häller upp hostmedicin och hämtar nytt vatten stup i kvarten och klappar min febriga panna.
 
Är svinrädd att jag ska missa mammas premiär för butiken nu i veckan. Skulle varit med och hjälpt till men det vill dom nog inte ens nu när jag hostar såhär. Ååh hoppas jag kan gå!! Det kommer bli så fint och bra. Sen på lördag ska vi ut med några från jobbet för att fira av en som slutar med, vill verkligen inte missa det heller!
 
I vanliga fall när jag är sjuk brukar jag sträckkolla filmer och serier för att inte bli rastlös, men har som sagt varit så kazz att bokstavligt talat inte orkat titta på något, men idag tänkte jag ge det ett försök. Ska en ge sig på Orange Is The New Black? Alla hyllar ju det till tusen?? Innan har jag alltid tänkt att det inte är något att ha men nu är jag med rädd att jag har för höga förhoppningar haha.
 

SJUK

Har mått hemskt hela dagen. Febrig och kroppen värker och  huvudvärken from hell. Fick verkligen kämpa mig igenom dagen (typiskt att jag jobbade extra idag med) men som tur är jobbar jag bara några timmar imorgon. Skulle sjukanmält mig om inte tre andra redan hunnit före, = ingen som kan täcka upp. Gött! Längtar till i helgen när jag är ledig (kommer säkert bli svinsjuk då menmen that's layf) och borde ta det lugnt men vill hitta på grejer o ta vara på ledigheten! Får se om en ens orkar. 
 
Kollar på andra AHS-avsnittet aws, waaau de har verkligen överträffat sig själva den här gången. Blod, gore, vampyrbarn och svinäckliga varelser, allt toppat med gothy musik som Joy Division och Sisters of Mercy. Mörkt och najs! Försöker bota min sjukdom innan den börjat med ingefärsté, Kan Jang och värktabletter uuuhj, har inte haft såhär ont i huvudet sedan innan jag började med akupunkturen förra året. Verkar som att jag får börja igen!
 
 
 
Har den här gosbollen som tröst 💜





INSIDIOUS 3

Hade ett mission idag. Att hitta pumpapuré. Ska det vara så jäkla konsigt?? Läst på massor av ställen att folk köpt det på Ica, Coop elle City Gross. Har på riktigt varit på alla de tre, Maxi, Hemköp, Kina Livs, lokala eko-shoppen, Köpmansgården, Di Mare, och fått samma förvirrade blick från alla: "Vad skulle du ha sa du?". Blir så trött. Men har jag bestämt mig så har jag! Började leta efter någon sida där en kan beställa styckvis, men hittade mestadels i bulk, typ 12 burkar liksom. Blev så trött och sur att jag gick och köpte en pumpa, gick och lånade föräldrarnas matberedare och ska ställa mig och göra puré i helgen. SÅ. DET VA VÄL INTE SÅ SVÅRT. Ett jävla projekt bara för att få baka lite i helgen.
 
Nåväääl, nu ligger pumpan och väntar på mig iallafall. Hittade lite roligt på min pumpajakt dock, inne på Kina-livset hade de både koalakakorna jag älskar, mochi, pocky, ingefärsgodis och massor av andra amazing grejer. Fick bara med mig lite mochi och koalakakorna (capuccinosmak!!) dock. Var en snabbis i nya butiken med mamma och Eva också, kommer bli så himla fint!! Och så himla bra läge med. Mitt i stan. Ska hjälpa till där så ofta jag kan.
 
Nu ska jag till Tina, kolla Insidious 3 och äta Bubbies. Hatar det namnet haha, låter som nåt jäkla bubbelgum, menmen if you don't know så är det mochi-glass! Är förhoppningsvis svingott också med tanke på priset, men vem är bitter??
 
 
 

ATT TRÖSTÄTA

 
 
Har tyckt så synd om mig själv ikväll. Först hann jag inte med allt jag skulle på jobbet = jobba extra senare i veckan, sen när jag äntligen slutade gick jag ut för att vänta på bussen (va till och med tio minuter tidig pga orkade inte hang around jobbet när jag slutat, så KOMMER INTE BUSSASET. Chauffören glömde typ att han skulle köra den rundan också och vände tre hållplatser innan. Jävla skitliv. Blir så trött. Så var inte mycket mer att göra än att vänta på nästa som gick en halvtimme senare. Kall och sur drog jag in massa luft när bussen väl kom för att säga till den andre chauffören att ringa den icke-kommande bussen så att jag fick skälla lite, men så är det stans bokstavligt talat trevligaste och mysigaste bussis som kommer. Och jag ba: "hejhej tack så mycket trevlig kväll" med ett smajl. Kom hem en och en halv timme efter att jag slutat (???) och dök direkt ner i Tokyo Treat-lådan. Tröstkäkade soya-Pretz och Hi-Chew (alltså älskar white soda, luuv) i en timme innan jag tog en svinlång dusch (hair washing day) och använde typ ALLT jag fick ifrån Lush. Luktar som en badbomd just nu. Ledig imöra, ska hänga lite med pappa, sen kolla in mammas nya butik som börjar bli färdig och om jag orkar ska jag baka muffins. Sjuka pumpamuffins med kanelfrosting. Det är ju oktober. Japp, basic white girl HÄR! Nu tänkte jag somna till Rocky Horror. Puss, dröm sött!
 
 
 

MÅNDAG

Gillar verkligen måndagarna efter jobbhelgen. Måndagen är typ min söndag. Helgen är över, imorgon är en ledig och börjar sent idag. Suttit i över en timme med kaffe och gröt och tittat på Modified World (speciellt letat efter tips pga min helix har helt plötsligt blivit helt crazy, haft den i typ 6 år och nu mår den inte så bra, bombar den med saltvatten-soaks, tea tree-olja, zinkpasta och kärlek). Imorgon är jag som sagt ledig och ska ägna dagen åt alla roliga o goa grejer en måste göra, typ diska, städa, tvätta, handla.. Ska försöka ta tag i det så fort som möjligt så jag har kvällen fri sen!
 
Hösten är just nu sådär mittimellan tycker jag, det är liksom så kallt att jag redan dragit fram min enorma, fluffiga jacka, men samtidigt går folk på stan i t-shirt?? Vafan liksom?? Ska jag vara den som ser galen ut när det är 6 grader ute? Hatar verkligen att frysa, gör det varje dag. Sitte på jobbet med tröja, jobbskjortan, fleecejacka och fryser ändå. Älskar höst och vinter men hatar kylan, haha. Iallafall när jag inte kan ha varma och gosiga kläder utan att få konstiga blickar. DET ÄR FAKTISKT KALLT NU OK??
 
 
 
Goaste jackan, supermjuk och teddy-ish, känns som att få en kram av en isbjörn.
 

SCREAM QUEENS

Började kolla Scream Queens igår och det var precis som jag trodde, en blandning av AHS och Glee typ haha. Det är så blodigt och mörkt och pastelligt och aslöjligt. Jag älskar det!! Älskar när det blir höst och alla serier börjar igen. Ikväll kommer börjar ju Walking Dead med, som jag längtat!!! SPOILER ALERT blev så jäkla ledsen när B dog, enda gången jag blivit mer emotional av en serie är typ Sons. Blev löjligt känslomässigt fast i den serien haha. Fulgrät och skrek på datorn i varje avsnitt. Ska strax till jobbet, genomförkyld fortfarande så wish me luck att 9 timmar går fort. Ska bara lyckas slita mig ifrån min gosiga katt med..

TMI TAG

Det blir såhär när jag sitter inomhus en hel dag och inte ens kan prata med Rasmus, han bara sover och feberyrar, och Ziggy svarar ju inte precis på tilltal så när jag kollat allt på Twitter och Youtube och Insta osv osv så hamnar jag antingen bland Buzzfeed quizzes eller i list-träsket. Idag blev det listor. Deal with it.
 
1 : Vad har du på dig ?
Min fluffiga björn-kigurumi

2 : Har du varit kär?
Jaaaaaa

3 : Har du någonsin haft ett hemskt avslut på ett förhållande?
Ja alltså inget avslut är väl någonsin fint liksom? Men vissa var väl värre än andra

4 : Hur lång är du?
175 cm över havet

5 : Hur mycket väger du?
Vet inte faktiskt men kanske typ... 57? 58? Senast jag vägde mig var det nåt sånt. Oviktigt.

6 : Några tatueringar?
Två hittills
 
 
 
7 : Några piercingar?
Sju i örsnibbarna varav en är töjd, och så en helix, en tragus, en conch. Nästa blir en rook eller en industrial.

8 : OTP?
Troyler all the waayyyyy, kan inte hjälpas.

9 : Favoritserie?
Twin Peaks, AHS, Walking Dead, Sons of Anarchy, X Files, Modern Family

10 : Favoritband/artist just nu?
Okkervil River, Lana Del Rey, The Knife, Marilyn Manson, Rob Zombie, Grimes, Bowie

11 : Något du saknar?
Min släkt i Sörmland, glögg, Ofelia.

12 : Favoritlåt just nu?
Two Weeks (FKA Twigs), Angel With the Scabbed Wings (MM), Dragula (Rob Zombie), Red (Okkervil River)
 

13 : Hur gammal är du?
23 åååår men blir en någonsin äldre än sjutton i hjärnan?

14 : Stjärntecken?
Jungfru

15 : Kvalitet du söker hos en partner?
Få mig att skratta, klia mig i håret ofta, vara min bästa vän

16 : Favorit-ordspråk?
Har jävligt svårt för ordspråk alltså. Kan inte ens hitta på nåt.

17 : Favorit skådespelare?
Johnny Depp, James Franco, Winona Ryder, Bill Murray, Adrien Brody
 

18 : Favoritfärg?
Lila! Och turkos!

19 : Hög eller låg musik?
Så högt det bara går

20 : Vart går du när du är ledsen?
Till min katt och väcker honom och tvingar honom att krama mig.

21 : Hur lång tid tar det dig att duscha?
En vanlig dag 2 min, men är det hair washing day typ en halvtimme

22 : Hur lång tid tar det för dig att göra dig iordning på morgonen?
Frukost tio minuter, smink tio minuter, kaffe minst en halvtimme
 

23 : Har du någonsin varit i ett fysiskt bråk?
Jaa har slagits med Robin några gånger.. haha. Höll på att get physical med en tjej i högstadiet för att hon spottat på min kompis lillebror men läraren kom precis i tid och tjejen skvallrade direkt.
 
24 : Rädslor?
Sjukt många saker men dom värsta är dockor och clowner och allt i människokroppen, muskler senor ådror.. Uschchchhh får ont i händerna bara av att skriva det.

25 : Det sista som fick dig att gråta?
Ja alltså jag gråter ju varje dag, gråter till alla filmer och alla serier, när jag är arg, ledsen, glad, uppspelt, när jag ser kattungar eller bebisar, alla känslor helt enkelt betyder tårar för mig, men det senaste var nog New Girl.... ja.

26 : Senaste gången du sa att du älskade någon?
Idag!

27 : Betydelse bakom ditt blogg-namn?
Det var mitt smeknamn en gång... Vi hade en svaghet för så korta smeknamn som möjligt. Iss o Joss lever kvar 4evör

28 : Senaste bok du läst?
Läste ut You Deserve A Drink av Mamrie Hart (luv her) igår och jag älskar henne ännu mer nu.
 
 
29 : Den boken du läser just nu?
The Narrows av Ronald Malfi, creepy creepy

30 : Senaste serien som du såg?
Började kolla på Scream Queens ikväll!

31 : Senaste personen du pratade med?
Rasmus, eller jag pratade och han kraxade med sin sönderhostade hals

32 : Relationen mellan dig och den person du senast fick ett sms av?
Väldigt stark relation, älskar dem, de ger mig alltid paket med fina grejor. Nej det är inte en secret lover, det är DHL. 

33 : Favoritmat?
Chips. Eller quesadillas. Eller fransk löksoppa. Eller sushi. ÅH eller escargots!! Dayum.
 
34 : Plats du vill besöka?
Manila och hälsa på den nyaste Högdinen, Tokyo, Indien och tillbaka till Kalifornien.

35 : Sista platsen du besökte?
Göteborg om det räknas? Annars Madrid.

36 : Senaste gången du kysste någon?
Rasmus fick en puss på sin febriga panna innan

37 : Senaste gången du blev förolämpad?
När Rasmus tittade på min björn-kigurumi och skakade på huvudet

38 : Favorit smak av sött?
Haha vilken jävla konstig fråga.. cookies & cream-choklad? Julmust? Fattar typ inte frågan

39 : Vilka instrument spelar du?
Inga alls, kan ibland plinka lite på ett piano typ

40 : Favoritsmycke?
Mitt halsband med ett "R" eller guldhalsbandet med gammelmormors vigselring som jag fick av mormor.

41 : Senaste sport du spelat?
Biljard på nåt ölhak?

42 : Senaste låt du sjöng?
Den här när jag gjorde mat

 


43 : Senaste gången du umgicks med någon?
Om inte Rasmus räknas så var jag med Tina i torsdags, kollade AHS, drack julmust och drack té!

44 : Vem vill du ska svara på dessa frågor?
Vem som helst som är lika rastlös som jag ääääär

ARIZONA GREEN TEA



Var sjukt behövligt att vara hemma idag. Ringde jobbet och sa att jag kommer imorgon ändå, är förkyld men inte såpass att jag borde vara hemma, kunde nog kämpat mig igenom timmarna idag med men eftersom jag skulle öppna tog jag det säkra före och ersatte min tid ändå. Sov ut imorse och har bara tagit det lugnt idag, proppar i mig frukt och vitaminer och ett av mina favotéer. Har bara lämnat min kigurumi-kokong i soffan en gång för att köpa mer hostmedicin till Rasmus. Ikväll ska vi bara mysa, göra varma mackor, dricka té (och hostmedicin) och kolla nån film. Tråkigt med en helg när en inte gör någonting, men samtidigt lite skönt med. Får hoppas att mina nio timmar imorgon gå snabbt och smärtfritt!

HALLOWEEN LISTY

1. Vilken är din favoritskräckfilm?
Ehhhh.... Hur ska en välja. De jag ser om mest nu är typ Barnhemmet, Exorcism of Emily Rose, Sinister, Parents.. Gillade Babadook också. Och hundra till. Den jag blir räddast av allt för är Ring. Såg den när jag var tio och blev fan ärrad för livet, var så jävla rädd.

2. Om du var med i en skräckfilm, hur långt tror du att du skulle klara dig? (Fem minuter, halvvägs eller hela filmen?)
Vill säga hela filmen, har ju sett tillräckligt med skräckisar för att en ska veta vad en borde och inte borde göra. Men realistiskt nu, ok, halvvägs kanske. Är både långsam och svag liksom.

3. Favo skräck TV- eller videospel?
Äääähh har inte spelat så många men gillar Corpse Party, Ib, Misao och Mad Father.
 
 
 

4. Favo skräckhistoria?
En unge på fritids när jag var liten berättade alltid en om en galen mördare som rymt från hispan och ett par som fick bensinstopp mitt i skogen och så började det dunka på biltaket, så killen går ut för att kolla och han kommer inte tillbaka men dunkandet fortsätter och när tjejen går ut för att titta så är mördaren på biltaket och dunkar killens avslitna huvud mot det :////// blir typ fortfarande oresonligt rädd när jag tänker på den hahaha. Jäkla unge.

5. Vad är en ovanlig rädsla du har?
Can't name one, clowner, dockor, hissar, hästar, ordet "blodådra", trånga utrymmen, känslan av sammet, bomullsbollar, när folk som inte är jag själv håller i knivar.. Inga ovanliga kanske men ah. Fast! En ovanlig grej är väl att jag kan se hur mycket blod och gore som helst på film men bara jag tänker på människokroppen i verkligheten typ dör jag. Håller på att svimma om någon visar mig ett blodigt plåster eller om jag börjar tänka på att under mitt skinn finns muskler. Och senor. Och ben!! Skelettet är det värsta.

6. Vad är ditt första halloweenminne?
När jag hade halloweenfest för alla tjejerna i lågstadieklassen och pyntade hur fint som helst med pappa, massor av spindelväv och spöken och ljusslingor och "läskig musik" (som jag såklart älskade, lyssnade på Alice Cooper på repeat).

7. Vilket är ditt favo halloweenminne?
Alla mina minnen är typ en mashup just nu i min förkylningshjärna, men allmänt allt det läskiga, utklädnaderna, godiset, drinkarna, skräckisarna, hela oktober är ju typ den bästa månaden på året. Kanske den här halloweenen blir mitt nya favominne?? Hint hint kompisar let's throw a party.

8. Bästa halloweenkostymen du haft?
Kanske Alex från Clockwork Orange. Eller när jag var ett spöke från the 20s. Har inte klätt ut mig så mycket.

9. Värsta halloweenkostymen du haft?
När jag inte kom på nåt bra på bokstaven S (temat) så klädde mig helt enkelt i svart. Tråk.

WHAT'S CREEPIER?
10. Varulvar eller vampyrer?
Äääääh vet inte, vampyrer kanske? Dom känns snabbast.
 
11. Spöken eller zombies?
På film, spöken. Demoner typ. På riktigt får en väl säga zombies, skulle ju typ kissa ner sig om en såg en.

12. Läskiga dockor eller clowner?
*kan inte välja* *blir rädd bara av tanken* *går ifrån datorn*

THE BIGGEST TBT EVUH

Alltså bara kolla hur jävla gullig han var?? Sötaste ungen på dagis.


En gång för längesen var jag alltid minst. Nu är en alltid längst.
 
Sportade bruna ögon en gång. Jag tyckte det var fint, alla andra tyckte det var läskigt.
 
När jag tyckte baggy jeans var en skitbra idé.
(alternativt de åren jag endast bar killkläder)
(Ja dom ligger fortfarande i min graderob pga har inte hjärta att slänga dom)
 


Hade en period i mitt liv då jag på nåt sätt alltid hittade en hatt att sno varje gång jag var full. Har fortfarande inte hittat någon som vet vem på festen som ägde den här hatten??
 
När jag fick drömresan i present av mamma och pappa. Artsy AF.
 
När vi lekte i studion i fotosalen och i hemlighet tyckte vi var artsy som fan.
 
Den gången jag hatade projektarbetsrapporten.
 
När vi hängde på Asian varenda jäkla dag. Är fortfarande tjenis med bartendern.
 
Den gången jag var hipster as fuck
 
När jag var Alex på Halloween och EN ENDA PERSON på hela kvällen visste vem det var. En.
 
Den natten vi målade på varandra i Barceloneta och jag trillade i trappan på Razzmatazz.
(japp det är Erika med tandborste i munnen. Erika som blir mamma om en månad. HUR??)
 
När jag var i Muir Woods i San Francisco och typ inte kunde prata för att det va så fint.
 
När jag gick på bal och hällde champagne över klänningen efter tjugo minuter på förfesten.
 
När vi tog studenten och drack bubbel tills det svartnade för ögonen!
 
När Hampe och jag dräggade hela natten och hade följe hem i gryningen.
 
När vi var på Way Out West och Sebbe var hemma!
 
När jag typ gav mamma en hjärtattack pga skulle tvunget stå precis vid kanten vid Grand Canyon.
 
När vi var i Paris

 
När jag hade rosa hår.
 
När tre generationer drack bärs på Lissabons gator.
 
När vi var i Prag och drack öl som var svartare än cola.
 
När jag träffade en häst och just couldn't keep my shit together.
 
När vi blev fulla på romdrinkar och fick mustascher i hela ansiktet. Och inte på det bra sättet.
 
När jag hade LÖVELY lila hår.
 
När jag blev best friends forevööör med en kamel i Marrocko.
 
När jag och min katt blev twins 4 layjf.
 
När jag badade fastän det var typ fem grader i vattnet för är det sommar ska en fan bada!
 
När jag försökte plocka apelsiner i Portugal.
 
När vi skulle på Manson och gick all friggin' IN!
 
När vi inte visste hur vi skulle bete oss bland alla goth kids så vi drack bärs och tog selfies.
 
 
När jag är sjuk och precis kommit hem från jobbet och äter leftover pizza och tycker synd om sig själv och fastnar i gamla bilder i två och en halv timme och bestämmer mig att det här är för bra för att hålla för mig själv.
 
Ok baiiiiiiiiiii

LUSH

 
 
Paket från Lush är de bästa paketen. Beställde mitt standard-schampo Daddy-O, deras nya "solid conditioner" i samma doft och Roots-inpackningen men sen gick jag lös på Halloween- och Jul-specialarna! De flesta var reda slut i både UK och USA men antar att Halloween och julgrejor inte är en lika big deal här för på Sverige-sidan fanns allt kvar. Det mesta av dem är ju badbomber och sånt och pga inget badkar kan jag aldrig beställa sånt gött, så köpte typ alla duschgeler och jellys de hade! Snowman och Nightwing är jellys, men när en "häller" ut dem i handen vecklar de ut sig och blir en snögubbe och en fladdermus, gjorde hela grejen för mig haha. Snögobben och Lod of Misrule är nya favvolukterna, kommer sakna dem när de tar slut innan nästa oktober! Fick test på en schampo-bar också ("test"? Den är ju lika stor som balsam-baren liksom?? Sjukt. Men tack!).

AHS




Ska inte spoila något men CAN I JUST SAY ONE THING? Gaga?? Älskar typ henne ännu mer nu? Varför kommer min kärlek till henne femton år senare än för alla andra? I vilket jädra fall som helst, GEEZ vilken start på nya säsongen!! Blev verkligen inte besviken! Älskar Kathy Bates, älskar Denis O'Hare, älskar Gaga. Älskar alla spooks. Såld!! Skulle bara säga det. Äntligen höst och säsongspremiärer. Puss o kram o gonatt.


MAIL



Fick böckerna i brevlådan idag! Vet inte vilken jag är mest excited över, Joe Hill (Stephen Kings son, hallå han måste ju ha skräckskrivandet i blodet??) eller Malfi pga Floating Staircase var så bra eller House of Leaves som jag hittade som nummer 1 på en lista över skräckböcker. Vill bara tända ljus, koka té och börja läsa direkt!!! Men sitter med örat i en salt-soak och sen måste jag duscha diska städa laga mat, och sen är det AHS-premiär hos Tina åååååh!!1

Börjar spooks-kvällen med The Nightmare, dokumentär på Netflix om sömnparalys!

TOKYO TREAT OCTOBER



Alltså sååå mycket kul det var den här månaden! Hade egentligen tänkt avsluta min subscription men glömde bort det, så november-lådan är redan påväg och då känner jag typ "ok jag tar väl december med, kan ju liksom inte sluta en månad innan året är slut, men sen är det bra". Haha, kommer väl sitta där nästa år igen och ba "skulle inte jag avsluta dehär för ett tag sen?" Anywaiii, sjukt roliga grejer, bland annat en vanilla pudding jelly drink, DIY mochi, wasabi pocky, choklad caramel corn och grape jelly beans! Hade med de sistnämnda när Tina och jag var på Sinister 2 och vi gillade dom båda två! När hon få sin låda ska vi göra DIY mochi tillsammans, haha. Och på tal om Tina!! Imorgon kväll är det AHS premiääääär! Vilket betyder Tina och jag och té och chips och clementiner och helst julmust åååå gud vad jag längtat!!! Tradition at it's finest. Om vi hinner klämmer vi kanske in Insidious 3 också, har inte sett den ännu. Expectations quite low om en säger så men en måste ju se den ändå!
 
 
ps. Såg Oculus igår (ja jag vet jag är alltid femtio år efter, deal with it), alltså, inte ens läskig? Sjukt besviken?? Nåja

TEABSESSED

Har gjort en grej idag som jag velat göra i flera månader men bara dragit ut på: rensa i téskafferiet. Herregud. Jag måste ju ha nåt fel på mig. Kan ju uppenbarligen inte sluta köpa té??? Nästan alla olika på bilden. Nästan. Behöver en intervention haha. Men så jäkla skönt att ha det gjort! Gjorde en hasselnötsbanan-smoothie och satte på musik och bara slet ut alltihop innan jag hann ångra mig så då var jag ju tvungen att fixa det liksom. Alltså säkert femton paket té som gick ut 2012... Pinsamt.
 
 


Tar hand om min feberyrande stackars sjukis, bombar honom med honung o ingefära o vatten, tycker så synd om honom. Va extra tråkigt pga skulle gått på bio igår, men det får bli när han blivit bättre. Är ganska orolig för mig själv med dock haha, bor en liksom i en etta så är det typ ett faktum att om en blir sjuk så blir båda sjuka. Hoppas han har hunnit bli frisk då så han kan ta hand om mig! Han vill ju inte äta något så gjorde avokado/chili-toast till lunch åt mig själv och provade nya kaffe-kvargen från Lindahls, köp den inte, sjukt överskattad, alldeles för söt och smakar inte kaffe alls. Gillar inte ens kvarg så va ju korkad som köpte den ens, men jag blir ju sån så fort jag ser något nytt, måste prova det även om det är något jag inte gillar. Vad är det för fel på en liksom??
 
Ikväll ska jag hem till Felix och Jessica, Alex och Becka kommer förhoppningsvis vara där också. Och innan dess hoppas jag att brevbäraren ska droppa av paket eller avier så att jag kan hämta det på vägen, väntar på flera och bara hoppas varje dag att det ska komma!
 
ps. Läser Mamrie Harts bok just nu, alltså dör vad rolig hon är, skrattar högt när jag läser på bussen, sjukt pinsamt men fan alltså, hon är en sån en önskar var ens bästa vän, hade aldrig haft tråkigt.

MOSCOW MULE

Vi hade det så himla trevligt på söder (som vanligt), det är sista rycket för den goa tapasmenyn så vi tog in lite av varje, vin och lokalbärs och så (typ det bästa) limoncello o espresso till "efterrätt". Träffade goa människor som vi satt och pratade med länge, fick höra historier om allt ifrån rundresor i Frankrike till när en springer på Paul McCartney på fyllan. Kan inte ens relatera. Önskelayjf. När tjejerna började stänga och klockan närmade sig tolv cyklade vi in till stan för att dricka bubbel, pga Annikas birthday! Jarlen var tyvärr redan stängt så vi satte oss på Zigges. Fick ut en supergod cava och vi skålade och sjöng för Annika, sedan blev vi kvar hela kvällen och provade de flesta drinkar de hade. My valde nog den bästa, smakade precis som en Solero när en var typ åtta bast liksom.
 
 
 
 

Fick min Moscow Mule i en kopparmugg vilket typ gjorde hela jäkla drinken!! Vad en får drinken i är så himla viktigt.

 
xx

BEBISHIPPA

Bebishippa var typ det bästa ordet vi kunde hitta på på svenska för baby shower. Igår efter jobbet åkte jag direkt till tåget upp till Göteborg, blev upphämtad av Natalie och lämnade alla mina grejer hos henne (sist jag var uppe bodde hon fortfarande i Lerum och nu bor hon liksom i Vasa??) innan vi åkte till Lovisa, Erikas syster. Vi var runt tio personer, de flesta hade jag inte träffat innan (förutom Mira och Annie) men det var supermysigt. Erika visste ingenting och dom hade gjort det så fint med mat, presenter, tända ljus och lekar med frågor om allt ifrån motiven på Erikas barnteckningar till påståenden om bebisar och graviditet. Hon blev så himla överraskad! Och att jag också var där gjorde väl henne ännu mer chockad haha! Jag fick känna några sparkar till och med!! Asläskigt men så himla fint. 
 
 
 


 
När Erika inte orkade mer åkte Natalie, Mira och jag hem, det kom några till men minns inga namn (sorry not sorry). Drack massa bärs och sen gick vi till Nefertiti och drack ännu mer bärs. Inte precis min type of crowd men hade jättemysigt ändå, satt och pratade med Mira hela kvällen! 
 
Hade gärna stannat hela helgen men ikväll ska vi fira Annika på Söderfamiljen så fick ju åka hem nu på eftermiddagen. Natalie följde mig till Valand, kom precis i tid till tåget och hade en smooth resa hem (förutom att jag hamnade jämte en creepo som försökte få mig att smaka hans cashews, bjuda mig på kaffe, gav mig Ass Side First när han klämde sig förbi och visade sig ha falsk biljett, asgo kille)

RSS 2.0