FULLPACKAD



Packat klart till BCN på torsdag!! Så jäkla exciteeed, ska bli 23 grader o sol vilket är tusen gånger bättre än södra Sverige just nu med sina typ tolv grader. Man ba ah tack för den, vädergudarna 💀
 
I lördags firades Kakka med drinkar, tequila o allmänt mexikanska vibes! Dagen efter jobbade jag hele dagen och mådde så jädra kasst, va lite sjuk också som pricken över i, fick svinhög feber på kvällen som höll i hela natten KUL!
 
Idag mår jag lite bättre, va hos läkarn i morse och kollade äntligen upp varför jag får lock för örat varje dag och gråter av smärta varje gång jag flyger, fick svaret att jag har en dysfunktionell muskel i örat som gör att jag är konstant svullen typ, hääärligt! Fick lite medz som ska hjälpa, upp till bevis i övermorgon! 
xx

UMAI

Bara en vecka kvar kan inte ens fatta ! Jag o Gabs har växlat lite pesetas idag o ätit sushi på stans bästa, Umai är kärlek i fiskform. Ikväll ska vi kolla på lite grejer vi ska göra i Barca, tydligen krävs det helt plötsligt inträde till Parc Güell?! Inte mycket men ändå. O sen ska vi kolla I love you man. Alltså älskar Paul Rudd.
 
 

ZIGGY STARDUST

Goaste missen fyller dos años idag o det firade vi med tonfisk till alla katter o pizza till alla männskor! 
 
 

Kolla så liten han va längst upp <3

 
 
 
ps helvetet har brutit lös här: tatueringen har börjar klia majgaad vill bara riva sönder min rygg ds

+//-

Brukar älska tisdagar pga är alltid ledig då, men idag började den med cellprov, sen akupunktur o nu ska jag handla, plugga, diska... underbaaaart

Fick mitt sommarschema igår så de va gött ändå, så en vet när en är ledig o kan planera lite! Såg till min förvirring/chock/lycka att jag är ledig både midsommarafton OCH midsommardan!!! Alltså lyckan!!!!! Snaps, blomsterkransar o brännboll (å förhoppningsvis solsken) i år igen! 

CPH INTERNATIONAL TATTOO CONVENTION

Har varit helt slut sen i lördags, tog tåget tidigt till Köpenhamn och gick direkt till mässan på TAP1, en av Carlsbergsbryggeriets lokaler. Hade tid vid 13 hos Kajsa från Red Rose Tattoo men var lite tidig så gick omkring och tittade på alla andra tatuerare (bland annat Coney Island Demon, Bob Tyrell, Nick Morte o typ hundra andra en följer på insta), drack lite öl och såg delar av freakshowen; Matt Gone, Lizard Man o burlesque.
 
Satt sen i typ 3-4 timmar men pinades bara sista 45 min när en började bli svullen, men är så himla nöjd nu!! Är såklart stel i ryggen nu o Rasmus får hjälpa mig ganska mycket med att tvätta och smörja in den, rätt svårt att nå mellan skuldrorna! 
 
Bara tio dagar kvar till Barca med o då får Gabs hjälpa mig varenda dag!
 
 
 
Svullen o go men så jädra feejn! 

CREEPERS



 
Både Rasmus o Erik tycker dehär är de fulaste skorna de sett men jag älskar dom!

SÅ JÄVLA KAWAII


Playsuit H&M/Iphonecase eBay
 
Ett tredje paket idag; Totoro-case! 

ROCKSTUGAN


Eddie, Samuel o Johan/Diabolical Kids
 

Idag öppnade Rockstugan upp dörrarna åter igen o det bjöds på hård musik och kall öl, Diabolical Kids var kvällens höjdpunkt såklart! Efteråt gick Lisen, Erik och jag o spelade biljard med Johan men blev en kort kväll pga jobb imöra!

MAILBOX//SATURDAY



Två avier i brevlådan i morse igen så sprang o hämtade paketen innan jag åkte till jobbet! Brällorna på bilden o ett paket från Kina fullt av crop tops, creepers o en present till Tina!! 

PAPEGOJKATZ

Så go som han är när en precis kommet hem är han aldrig annars! Sitter o spinner på axeln, halvskönt när han väger typ sju kilo eller nåt men mysigt ändå
 
 



KATTAJÄKEL


Playsuit H&M
 
Såhär oskyldig ser min kattajäkel ut varje gång han lyckats rymma ut i trapphuset. Sen blir han asafjäskig och go så fort vi kommer in igen 
 
After work med grill o vin ikväll, men te dess netflixar jag SOA till förbannelse, att en kan gråta varenda jäkla gång!
x

WHAT'S IN MY MAIL//WEDNESDAY




PUGS OVER HUGS

Världens långfrukost idag, lyssnar på poddar och kattgosar. Gick upp 6 och gick till yogan, idag var det sviiiintungt för armar och mage, eldandning flera gånger och lång mantrameditation i slutet, men skönt ändå! Gick hem och gjorde superäggfrukost och nu hinkar jag kaffe för att orka med eftermiddagens jobbpass. Borde plugga idag också men finner ingen ro, hur ska detta gåååå
 
 
 
Pug mug Urban Outfitters // Totoro-crop top etsy
 

TWENTY+FOUR

Tina & jag midsommar 2013//Rosenbergsfestivalen
 
 
En av dom finaste människorna som finns fyller år idag!!!!!

BATISTE

Har tidigare körtbalsammetoden och älskade det men slutade med det när jag började använda silvershampoo (Matrix so silver fyi) men försöker fortfarande att tvätta håret supersällan. Därför är torrshampoo den största life savern någonsin pga tvättar håret en/max två gånger i veckan. Batiste är min absoluta favorit och förra veckan köpte jag den här limited edition-flaskan och ville ba säga ÄLSKAR DEN




HJÄRTAT


R.

GLITTER AND DOOM

Kommer hem från jobbet till en spinnande katta o två paket på bordet, bland annat hårsmycken och halsband, en kan ju inte bli annat än glad! Har köpt hårkedjor av den här tjejen förr och kvaliteten är svinbra, dock va stenarna lite större än vad jag förväntat mig den här gången med de är lika fina ändå

 
Kedja etsy // fick även ett med mintgrön sten o den är lika vacker som den på bild

FIRST

Åtta grader i havet men soligt å gött så bestämde oss för att bada, årets första! Även invigning av baddräkten en köpte i vintras o bara har läängtat efter å prova! Om ca tre veckor så doppas det i Medelhavet istället
 
 



CONCH

Igår gick jag till den helt underbart goa Kim på India Väla och lät henne
ge mig en conch. Brosket mitt i örat är ju väldigt tjockt och eftersom jag har både helix och tragus i mitt vänstra öra var jag beredd på a significant
amount of pain
 
Hon frågade mig om hon fick "prova" en sak på mig och min första tanke var "ehh how about no?", men sen förklarade hon att hon läst om en ny metod
som skulle förenkla och förkorta läkeprocessen samt göra att piercingen gör mindre ont i början. Man använder helt enkelt en större nål än smycket man sätter i
 
(i vanliga fall använder man samma storlek)
 
så det är vad vi gjorde! Smärtan var konstigt låg, tyckte att min tragus gjorde mer ont (dock slant han med nålen 2 ggr, kan vara därför) men efteråt! Det känns ingenting! Mina andra piercingar har alltid rodnat/svullnat/dunkat men ingenting av det här, det blödde knappt ens!
 
Är så jäkla nöjd!!
Nu ska jag hålla kontakten med henne och berätta hur läkningen går men hittills som sagt verkar den läka extremt fint
 
ursäkta min nyvakna messy fläta
xxxx

WINO FOREVER

Vin+tacos igår och det var fabulöst, pratade om allt och inget in på småtimmarna och allt var bara fint.
Kom hem runt 03 till en sömnig sambo och gosade in mig i vår lilla säng med duntäcke och katt.
 
 
 
Jag kimono boohoo//playsuit + halsband H&M & Gabs

5.2.15

Två veckor kvar till tatueringsmässan i Köpenhamn!!! So excite. Kan inte ens. Lite orolig för läkningen på ryggen dock, hur gör en liksom?? Smörja in sig på skulderbladen är väl typ omöjligt?? Tur en har sambon
 
Också mindre än en månad kvar tills Gabs och jag solar/äter tapas/dricker sangria i Barcelona!!!1!

WE'RE ALL JUST SKELETONS UNDERNEATH

Har gått ifrån etsy-hetsen några grader och blivit ebay-freak istället, det finnt ju så förbannat mycket sjukt en kan beställa för nåstan ingenting!!! Idag blev det något mindre outrageous, film till denna kärlek
 
 

WHALE CASTLE

Igår firade vi in våren traditionsenligt med brasa, skumpa och för tunna kläder, så när solen gick ner frös vi tårna av oss och fortsatte vinpimplandet på Von Möllersgatan. Vi tvingade oss ut i folkmyllret nån gång efter midnatt och vilket antiklimax det är att gå ut! Trångt och drygt och dyrt och äckliga energidrycksdrinkar (frågade efter något fruktigt?? Förstår inte ens), varför gör en det ens gång på gång?
 
Denna första maj har spenderats i pyjamasjumpsuiten med kaffe o saft o jag tänker inte en tanke på att gå utanför dörren idag! Lugna fredagar är tamejtusan det bästa som finns
 
Imöra ska jag låta en okänd kvinna eller man trycka en nål genom min hud, det ska bli gött, äta en go lunch och försöka tänka på något annat än jobb lägenhet plugg ansvar och måsten
 
 
Brasmyset!
 

RSS 2.0