WHITE/MONDAY



ph by me
Det var längesedan solen sken sådär utanför mitt fönster.
Nu är himlen alltid grå och tung och våt.

Skola-synundersökning-fika-skolmöte-idol-sova.

PH/PALMTREE/SKY


ph by me

PH/BIRCH/COTTON


ph by me

PH/GLOW/NYEBRO


ph by me

RIGHT/NOW/TONIGHT

Sitter ensam hemma hos baby, han har åkt och jobbat och vågade lämna mig ensam hemma? Haha. Har precis käkat frukost och tror jag ska låna Ps badkar innan jag cyklar hem. Har ju inget eget. Vädret är illa till det extrema men ingen depp för det.

Någon som vet hur man lagar pannkakor? Recept tack?
Och vad händer ikväll egentligen?

FOR/NATALIE

TILLÄGNAT NATALIE FÖR HON ÄR SÅ JÄVLA BRA.


nästa helg.

 


PAYDAY/FRIDAY.


Skjorta Denim vintage/Jack & Jones, jeans Cheap Monday, armband/ringar från bl a Spinning Jewellry, italienska marknader, b.young. Halsband Hultsfred & L'angolo och nagellack Mavala.

Kollar på gamla Entourage-avsnitt och väntar på mat. Ikväll blir en riktig slappekväll utan en tanke på skola, pengar eller andra bekymmer. Imorgon är det lönefredag och affärerna bara väntar på mig och mitt maniska handlande. Probably broke tomorrow. Latero.

17:41



Eftermiddagen skall ägnas åt redigering av bilder tills imorgon.
Efter att ha vaknat mellan 2-4 de senaste morgnarna är jag jäkligt trött, till och med värre än vanligt haha, alltså blir det Grey's Anatomy-repriser på femman och senare 2 1/2 men osv.
Myskläderna på och jag känner lukten av paprika i ugnen.
Innebär? I'm outta here!

ITALIEN, del 3.


1. Glassbar i Lazise 2. Lazise's hamn 3. Mamma dricker cappucino (stavas?) 4. Utanför hotellet 5. Sol bakom moln över bergen.
ph: jag

ITALIEN, del 2.



1. Solnedgång över Gardasjön 2. Frisör i Colá och my future car 3. Lazise's hamn
ph: jag

OFFTOSCHOOL.


Skinnjacka Jofama, sjal och väst Urban Outfitters, tubtopp Cubus, tajts Only.

WAKEUPCALL.


Usch, vill bara fortsätta sova.. Så totalt onödiga tider i skolan idag, hade likagärna kunnat ha hemmalektioner i 3 timmar och haft det avklarat sen. Bara jag och Lian är vakna, Franz Ferdinand som morningmusic och nu in i duschen!

BROWNHAIREDGIRL.

För någon månad sedan blev jag sjukt sugen på att färga håret mörkbrunt, alltså verkligen mörkt. Kände för en drastisk förändring, trots att det kunde bli helvete med alltihop.
Sedan har jag sett flera kända & okända tjejer som redan hunnit före. Hmm, inte lika kul längre. Men jag är fortfarande skitsugen, får se om jag vågar?


ph gynning.net

BAREFEET.

Sitter och läser Vouge Italia, eller läser och läser. Det är väl mer att jag kollar på bilderna. Nästan hela numret går i svartvitt och bilderna är hundra gånger bättre än i svenska Vouge. Ikväll ska jag kolla på Gynning som är med i Cookalong på 4an (?) och nybakat äppelpaj.


Yes, I'm wearing shorts. Gråa från Topshop, om någon undrade.

THUMBSUP.

Fixade MVG-t i engelska A-kursen idag! Så himla sköööönt, min gamla lärare har varit sjukskriven i 3 månader så jag hade ingen aning om varför jag fick IG i mitt betyg. Snackade med henne idag och tydligen hade jag ett par rester, en uppstats om miljön och en muntlig bokdiskussion. Fixart!


SUNSUNSUN.



Everything's back to normal efter ett halvt dygn av panik, frustration och hjärtklappningar.
All is good.

Myskläderna lyser med sin närvaro vilket betyder att när kvällstéet är drucket så går jag och lägger mig. Ålderstecken att vara dötrött vid tjugo över tio? Skitskönt!


Och eftersom min webbläsare lyckas driva mig till vansinne
så får man snällt hålla till godo med länkar istället för ljudklipp.
Wish you were here (Pink Floyd)
Batte for the sun (Placebo)

MASQUERADE.

Blev en schysst kväll igår ändå, go musik och gamla vänner. Det första jag möts av är ett tonga(?)-tåg som kommer ut genom dörren och fortsätter runt huset, haha. Blev inte så mycket bilder och har ju inte allas tillåtelse att publicera så struntar i det.

Var tänkt att jag skulle tagit bussen ända till söndrumsvägen och snacka med Alan i en halvtimme tills nästa buss gick, men den första bussen var så jäkla sen att jag inte hann hoppa av. Åkte hem till W/Vendela och hann knappt säga hej innan jag åkte igen. Somnade snabbt och vaknade utmattad.

I eftermiddag kommer P hit och ska titta på Män som hatar kvinnor. Just nu är han i stan och köper film-snask, så jag förväntar mig en fet påse knattar. Latero!

FURRY.



Tshirt Cubus, halsband Hultsfred & Extyn Italia

GETTINGREADY.



Gör mig i ordning inför kvällen, tar bussen vid tio till A!
Have a nice night folks, I'm out.

SUNGLASSES.



In pic: Ray-Ban & mountains.

ITALIEN, del 1.








1. Överlevnaden i bilen blev kaffe och DEMO. 2. Daniel utanför hotell i Österrike. 3. Felix, jag, Daniel på utkiksplats över Gardasjön. 5. Första dagens soltimmar! 6. Daniel & den dagliga 3-kaffen. 7. Moln över bergen på eftermiddagen.

Alla bilderna har redigerats till 60's-stil.

BIRTHDAYCOFFEE.




Bilder sedan en fika med tjejerna 1e september.
Josefin, Sandra, Fridas axel, jag.

DÖRRARNA.



Mmmm, ni får stå ut med mitt flagnande nagellack för I like the lighter.

SLEPPLESS.



Idol, hallonté, Comedy fight club, myskläderna och lugn.
Bara lugn.

Precis vad jag behövde ikväll.


Bilderna från Malcesine kommer, så fort som möjligt!
Nu ska jag ta ut linserna, tvätta av mig och krypa ner under duntäcket med Keyes senaste och Dylan i öronen. Sweet.

DET ÄR SÅ DET SKA VA.


FOG.




Foto: jag.

UPS&WHATS?

Ups and downs. Lägger ut delar av bilderna från veckan i himlen.

100909




Har varit i Italien i 6 dagar och skulle åkt hem på lördag, men vi får stanna nägra dagar extra! Så himla skönt. Har bara solat, badat, shoppat och åkt runt till vingårdar. Har inte så mycket mer att tillägga annat än att det är helt underbart här och jag vill aldrig åka hem.

RSS 2.0