Now it's closing time, the music is fading out. Last call for drinks!

Hade en riktigt sweet kväll hos Johan igår med fina människor, fin musik, fint allt. Allt var fint. Ikväll hoppas vi på en lika fin kväll hos samma fina vän? Låter bra!

känslomässigt kluven mitt i tu - vem ska jag såra, någon annan eller mig själv?


Svårt det där med känslor, eller hur?

and she fights for her life as she puts on her coat, she looks at the rain as it pours

Fin musik och en brand new InTouch i handen. Om ett par-tre timmar är det bio som sagt. Vad är egentligen det bästa biosnackset? Chipspåsar låter för mycket, chokladen smälter alltid och lösgodiset köper man alltid för mycket av. Popcorn måste vara det ultimata. Mina djupa funderingar tar aldrig slut. Peace!

Här kommer en fin låt och en ännu finare video att njuta av några minuter.

känner alla samma känslor och ser alla samma färger eller är vi helt enkelt olika?

Streamar How I met your mother och knaprar knäckebröd. Tänker på livet och undrar om det är likadant för alla? Känner alla samma känslor, eller sätter vi bara ord på känslor, och lär oss att det är så det känns? Lär vi oss att det ska göra ont när det tar slut, när någon dör, när vi blir sårade? Lär vi oss att det ska pirra i magen när man är kär? Och känner alla samma känsla kär, eller finns det flera olika? Ungefär samma tankar har jag om färger. Ser alla samma färger? Tänk såhär: den färg jag ser som blått och kallar blått, kanske någon annan ser så som jag ser grönt, fast de kallar den ändå för blått? För de har lärt sig att det är blått. Ser alla färgerna likadant?

Gave you some deep shit to think about, huh? Nu börjar jag bli snurrig själv av alla tankar och bokstäver. Sjunker tillbaka i How I met-dvalan och slipper tankar ett tag.
See you.

most of my rings on the right hand, leftie has even more.


ibland får man till det, eller vad sägs?

hjärtat. det är sjukt vad konstigt det är, att man lurar sig själv. hjärnan vet sanningen men viljan i hjärtat verkar vara starkare ända tills det inte går att undvika sanningen längre.

Ibland borde man själv lyssna på råden man ger sina vänner.

with all your lies you're still very lovable, I toured the light so many foreign roads.



Tog en kvällsfika med paps på Robert's igår. Pecanpaj och espresso gjorde kvällen lite bättre! Åkte ut till J-son efteråt. Ikväll blir det bio med mams och imorgon lunch på Blue Thai! I helgen? Latero.

Lasse och hans låtar funkar som sagt varje dag. Ska st


Lasse och hans låtar funkar som sagt varje dag. Ska strax in i duschen och sedan göra en sen-lunch. Ciao!

sweet job, even sweeter hat.

Har sagt det förr, säger det igen. Pengar är totalt onödiga egentligen.
Tänk vad livet hade varit enkelt om de inte fanns. Byta tjänster istället för papperslappar.
Nu är det så att Leeds närmar sig och jag behöver pengar.
Funderar starkt på att sätta mig på torget och tigga pengar i en hatt. Har ingen hatt. Får låna hatt.
Skulle också kunna jobba mer helt enkelt.

Fast det där med hatten verkar i och för sig a little less time-stealing than jobb.
(Även fast jobbet faktiskt är rätt sweet!)

och hur var helgen då? - jo, tack, helgen var både grym och förhelvetes jävlig.

Fredags började bra, käk på Blue Thai, lite live standup med Magnus Betnér och sedan en tjejkväll med tacos och idol. Tjejkvällen urartade dock och slutade med en inte-alls tjejkväll och vi dygnade. Inte smart.

Söndagen var värsta dagen på jävligt länge. Inget mer att säga.

Måndagen började bra med fika & Josefin i stan och slutade med att jag hamnade hos Fröet på ännu en tjejkväll. Och idag blev det en lunch på Robert's coffee med Annie. Ganska sweet dagar.

tröst-shopping funkar inte för mig längre

Tre tröjor, en ring, två par örhängen och till och med några espresso och en dyr räksallad. Känner jag mig bättre? Nä. Tror det bara är bluff det här med att tjejer ska må bättre av shopping.

lars världensbästa winnerbäck och hans otroliga texter

Visst är det märkligt hur en låt, en röst, några rimmande rader kan få oss att minnas olika känslor, personer, smaker? Jag vet precis vart jag var när den här låten spelades i min ipod en gång för något år sedan, och jag minns precis vilket väder det var, vilka skor jag hade på mig och vart jag var påväg. Och vem jag ringde. Underbar dag.

"Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dig på andra sidan jorden får jag tid till ingenting
Medan natten fäller blå, kalla skuggor häromkring

Vi står tysta framför skälet, där sommaren tar slut
Som tonårsbarn på hemväg efter gårdagens debut
Nu skulle inget bli som förr, vi var i en annan division
Vi kunde höra höstens mörka vatten brusa under bron

Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej"

Varje vers har en egen innebörd för mig just ikväll. Peace.

how can something that feels so empty and wrong be right? i wonder each night

Har haft en otroligt hemsk, jobbig, slitande, gråtig början på lovet. (Förutom några fina skrattstunder, tack för dem!) Eftersom jag är tjej är det ganska logiskt att jag plågar mig själv med sorglig musik och tillbakablickar. Tänker fortsätta deppa ett tag. Ciao.

LEEDS/TEN WEEKS

LEEDS ÄR SPIKAT!
Och den tionde (?) november blir det stenhårda puckar och livet som (nästan) ensamboende börjar på prov. Tänker inte skriva allt eftersom det här faktiskt är internet och det kan hamna hos fel person, men den rätta personen förstår förstås vad det handlar om! Tio veckor, wooh!

TRIPPY/TIRED/TREAT



Jobbat några timmar i eftermiddag, extrapengar i kassan till Leeds/annan utlandsresa med J i nov/dec. Kommer bli sweeeet!  Jag står för käket ikväll och då blir det kycklingtacos! Seeyou.

OFFIGO/ITALIANO


Italienskaläxan sitter som berget i skallen (hehe) och bussen går om tio. Tar den tidiga bussen så jag hinner med en kaffe och en metro innan lektionen,
ciao

CLOUDYSKY/FRIDAYNIGHT


ph by me

Fredagkväll och vad händer egentligen? We'll see about that. Ciao!

PEACE/CURLY


Vitt linne, denimblå väst, halsband & armband.

Sitter och tittar på Sveriges svar på Jay Leno - fast tråkig. Robins går på ettan men kollar bara i väntan på att mamma ska komma och hämta mig. Och som en gammal vän felaktigt sa; Kolla en älg, nu är det helg. See you!

SUNSET/DANCE


Var irriterad och trött nyss men efter en kopp rykande hett kaffe och the Sounds är jag på topp igen. Fick extrem lust att dansa
(kan höra J säga: ISABELLE DANSA VAFAN HÄNDER? hhaha)
men struntade i det i och med risken att någon ser mig genom vårt stora altanfönster är ganska stor.
Ikväll är det fest som gäller och förhoppningsvis blir det mestadels roliga människor som kommer. Nu har Alan gjort mig jävligt hungrig så måste verkligen göra en macka.


ph by me.

SIGN/CLOSER

Har inget av värde att tillägga men ikväll är det fest
och
jag kan säga disco på teckenspråk.

WORLD/FOOD/PROGRAMME



Har precis donerat ettusen gryn ris till behövande genom freerice.com, superenkelt att göra en liten -men ändå så nödvändig- insats. Nu börjar idol, men jag ska fortsätta klicka iväg några kilo ris.

RSS 2.0