251109 21:43

Igår var bra; billig fika, god asiatmat och skräckfilm på bio. Kan inte bestämma mig för om Paranormal activity var bra eller dålig, och vi som såg den hade också väldigt mixade meningar om hur den var. Jag tyckte i alla fall att den var riktigt läskig.

Tog vaccinet igår också, bad idea. Har mått skit hela dagen idag och kunde knappt flytta mig ur sängen i morse. My arm is killing me och mitt huvud har känts som att det ska explodera några gånger. Ikväll dricker jag litervis med vatten och kedjekäkar cassis-läkerol. Seeyou

Jag skulle få den tiden över för mig själv som jag har sagt att jag vill ha.

Ikväll gör Winnerbäck att ensamheten inte känns riktigt lika påtaglig.

We are all being painted by numbers



The Sounds var helt klart bland de bästa banden på Hultsfred, och Maja Ivarsson är ju helt galet bra på scenen. Spottar, hoppar och kastar ciggen på publiken.

It'll soon shake your windows and rattle your walls


If the Sun don't come you'll get a tan from standing in the English rain.



ph jag

Fördrivit eftermiddagen med lite film, lite foto, lite kaffe och lite Beatles. Tänkte svänga ihop en sallad för jag orkar verkligen inte laga riktig mat. Ikväll tänkte jag ta sällskap med Santa Helena igen, hur bra? Jävligt bra. Peace.

Nothing's going to change my world


For the benefit of mr. Kite there will be a show tonight


En annan sak som är knäpp, fast bra knäpp.

Trouble waits for us now, 'cause we're playing with fire



Joss på min högra sida, Santa Helena på min vänstra, mr. Strike sitter på fönsterkarmen. Kommer kvällen nå upp till förväntningarna? Jag går dit vinden för mig. Peace.

Who will love you? Who will fight? Who will fall far behind?

Efter en ganska sweet vecka med lyckat samhällsprov, nattliga promenader och ovanligt glada miner i skolan är jag ganska taggad på helgen! Börjar denna kväll med ett glas vin, grym musik och lite falsksång framför spegeln medans vi fixar kläderna för kvällens strapatser. Vad kan denna fredag ha att bjuda på?

This is not the sound of a new man or crispy realization

KNÄPPT.
Bra knäppt.

Don't you know there ain't no devil, it's just God when he's drunk


I don't wanna hear you say it shouldn't be this way, 'cause I like this way just fine



Ger upp, jag är inte skapt för det här! Satsar imorgon istället. Tror jag tar mig en promenad ändå, ska bara få tag i ms.J först. Later

At night it's all that matters, the light that guides you


ph tagen nyss genom fönstret

Blev lämnad ensam ett tag i lägenheten så fick roa mig själv med slutartider, stativ och stadens nattljus. Orkar inte redigera och måste komma igång med historian nu! Blir kanske en promenix lite senare också. Ser ju rätt cozy ut utomhus faktiskt.

Monday - in the apartment

Officiellt inflyttad! Sitter på golvet ensam i lägenheten och väntar på att R ska komma så att vi kan köpa ägg och göra pancakes och att Joss ska sluta skolan! Förväntade mig att några installations-nissar (som Joss vackert uttryckte det) skulle vara här och borra i väggarna, men tror att jag precis missade dom. Har börjar ställa fram lite "hemma-grejer" som shampoo osv för att känna mig mer at home, och än så länge känns det rätt fett!

Disken står och väntar, ciao!


Yesterday night, the night, oh what a night!

Började bra, fortsatte ok, slutade skitbra. Nästan för bra. No comments ännu. Vågar inte. Fast hittills verkar det rätt sweet? Well well, time will tell vad som händer. Ikväll händer ingenting och ingenting och ingenting.

Adventures, psychology and brother-shirts

Idag är det fredagen den trettonde och alla har haft panik och planerat att stanna hemma och hoppas att inte huset brinner ner, men inte jag inte! Ut på äventyr står på schemat. Eller äventyr, lär väl inte bli särskilt spännande men antagligen loads of fun. Skjutsen går nio från parkeringen.

Lånat lillebrors skjorta idag för han har snyggare skjortor än mig.

Och anledningen till jag att sitter mitt på golvet helt random sådär är för att vi har lite folk här om dagarna som sätter lister, dörrkarmar, lägger golv osv.

Guld från Italien som var kung i sig







ph jag. Tagna i Colá och Malcesine i september.
På sista bilden står Luigi och diskuterar trafiken med två landsmän.

Unexpected och whattheheck och fan & hans moster

Vad är det som händer egentligen? Det blev just lite för mycket på en gång med Natalie och Wolfmother och lägenhet och morfar och Milano och Leeds och 5 närliggande prov och sladden till den externa gick sönder och självständighet och mina hjärnceller utför upplopp och ska jag verkligen klara av ännu mer press?!

Geez.
(för icke-engelskspråkiga analfabeter är geez slang för utropet Jesus)

God bless you.
Äh.

We'll all float on anyway

Känns rätt bra att få komma bort ett tag, även om det bara är andra sidan stan och bara i två veckor så kommer det att bli nästan äckligt skönt att lämna det vardagliga ett tag.

Fredag lördag söndag måndag

ph av Sandra T. (våras)

I'm feeling rough, I'm feeling raw, I'm in the time of my life


ph av Gustav J. (igår)

Hatar att bli fotad utan något lugnande i kroppen, därav mitt generade ansiktsuttryck.

Coconuts are crazyness and so are u

MGMT, kokosté och några bitar mörk choklad hjälper mig igenom psykplugget ikväll. Imorgon har vi prov på det Psykodynamiska perspektivet samt Beteendeperspektivet. Rätt tunga grejer innan man får in vad det handlar om i skallen. Later

Psykologiska termer och långdragna tankar

Konstigt ändå. Hur man kan lura sig själv så grymt hårt. Hur man verkligen kan känna sig genuint ärlig när man egentligen drar världens fetaste lögn. "Förnekelse", "bortträngning", "förskjutning" och "regression", okända termer för vissa men ack, så välkända för mig. Inte bara på grund av att jag bankat in dem i hjärnan inför det närliggande psykologiprovet, utan också för att jag tyckte det var så himla intressant att det mesta verkade fastna snabbt. Man kände ju igen sig så väl.

Förskjuter sina förbjudna känslor på någon annan
Förnekar att det man känner ens finns
Tränger bort känslorna och ersätter dem med nya, tillåtna känslor
Överför en känsla man hållt inne på någon annan, oskyldig person

Visst är det lustigt ändå. Använder inte ordet lustigt så ofta, men hittade inget annat ord som passade in i sammanhanget.

Ikväll gör Herman Düne och Waits natten lite bättre, lite kortare, lite enklare. Later.

Life, love and logic aren't supposed to come together

En onsdagkväll som den här känns allt inte okej. En onsdagkväll som den här känns det mesta lite meningslöst. En onsdagkväll som den här känner jag mig ovanligt liten och ynklig. En onsdagkväll som den här, trots att jag tycker det känns som tisdag. Logik?

FRIDAY NIGHT

I flera timmar har bråkat om det som varit, gett raka svar och frågat, druckit ett vin och skålat. I flera timmar har vi erkänt varenda svaghet, det blev en underlig natt.

Fredagnatten spenderades hos T med vin, vänner och skratt. Blir alltid bra tillsammans! Blev en sen natt och dagen efter mådde jag som jag förtjänade. I lördags åkte jag ut till någonstansjagaldrigvarit på fest, blev inte en lika sen natt och kan inte ärligt säga att det var lika roligt som fredagen. På söndagen (fars dag, igår) åkte jag ut till mormor&morfar och åt oxfilé med rödvinssås, det funkade kan man lugnt säga.

I just nod, I've never been so good at shaking hands

Julian Casablancas soloalbum är precis så som tidningskritikerna tycker. Skitbra. Idag är det fars dag och kvällen kommer spenderas hos morfar med middag och familj. Just nu står blomköp på listan, hörs!

Stop making the eyes at me, I'll stop making the eyes at you

I don't really want you to.
Eftermiddagskaffet var ovanligt gott. Och jag är ovanligt deppig. Jag tror du smittat mig, Kman.

RSS 2.0