16:55 and i haven't even finished my hair yet, dude!

ruffsigt hår?
avskavt nagellack?
magont?
huvudvärk?

check check check check check!!
proppade ner trettiotvå kilo kläder i min blå väska. samt sjutton liter. och S kommer mer mer. daamn girl, chill out. haha, chill out, hahahaha ja jävlar vad kul. bara jag som fattar. KUL. nu ska jag join the movement som de säger i reklamen på trean. gå hela den långa vägen till badrummet här i åled och sträcka ut handen efter ögonskuggan och hugga tag i mascaraborsten, för här ska det filas i kanterna! nåja, i alla fall polera utsidan lite.

och dagens chill-out musik! (baparabaaam..) underbara the kooks. speciellt ooh la och sway.





puss

19:41 it's just my own cheating heart that makes my brain down to earth

nyss proppat magen full med bland annat potatisgratäng och rödvinssås. finns bara ett ord som beskriver sådana läckerheter: yuumi. ska snart trycka i fötterna i de vita conversen, slänga på mig jackan, ta fram och bege mig ut i nattens mörker, tätt följd av min egen skugga.






ciao

10:28 it ain't me, it's only you

filar på mitt engelskatal. vet knappt vad jag ska snacka om. 

halsen har återhämtat sig rätt bra, känns inte som att jag blivit överkörd av en lastbil med trehundrafemtiotre ton taggtråd som last längre. 
slutar om trettiotvå minuter. snart är det bara trettioen. koooom igen klockan vrid fram några halvtimmar så jag kan dra härifrån någon gång! känner mig sjukt instängd i skolans trånga värld. klaustrofobiskt. 
funderar på att bli mer lik jonas gardell. queer. dramaqueen. behöver lite mer drama i livet för jag trö-ö-ö-öttnar. och det snabbt. jag vill ha intriger. jag vill ha viljan att göra något större än det här. jag vill inte fastna i det gamla. jag vill ha nyheter, pang pang pang, nya saker på gång varje dag, nya projekt. och jag VILL ha viljan. 

och jag vill ha min lägenhet.
om den nu någonsin blir min.
funderar starkt på att sätta mig på torget och tigga pengar i en hatt. har ingen hatt. får låna en.
kan ha en skylt framför mig också. ni vet, många tiggare har ju en papperslapp framför sig med en liten gullig text, typ "minna fem barrn bor i en sopsekk. ja behove penga snela"
på min kan de stå "ge mig tre miljoner för helvete jag behöver en vindsvåning vid nissastrand med glasväggar, jättebalkong och luftigt kök"
sen får jag typ skaffa mig ett jobb också.
"ja ja jag skkkaaaaa"
för den kostar fem och fem i månadshyra.
fy.
fy.
fy.
urrhh. ciao.





xo

29 jan - feel good inc.

feel good-filmer
juno & 27 dresses
den senare är dock en rejäl chick-film men den duger när man är sjuk i alla fall. och malin åkerman är så fab att man vill hänga sig i närmsta träd. too bad.  tror jag kör på skola imorgon i varje fall, kommer bli döden. men vad gör man inte. förhoppningsvis blir det min underbara pojkvän efter skolan. nu kallar middag, om jag lyckas stoppa i mig något. känner mig som en uppblåst killer whale i stort behov av en varm, lång dusch.

skjorta monki        tajts h&m        å   converse
(ingen ork att redigera seriöst, men skulle bara göra nåt snabbt)



see you
x

29 jan - ice cream, you scream



sjuk..
sodavatten och b&j's idag också
nu måste jag hitta en film att kolla på i min ensamhet

sjuk-cravings of the day: drama/thriller, cookie dough-glass, stor filt, senaste pause-blaskan och favorittröjan från american apparel. dreamy.

28 jan - disease


gissa vem som ligger hemma med huvudvärk och halsont?
.. som ligger under ett tjockt, varmt duntäcke och kollar på film?
.. och dricker baljor med té och knaprar piller stup i kvarten?

ouí. jag.


rätt okej ändå. förrutom att jag mår skit så behövde jag nog det här. a day off. stressar för mycket i skallen men för lite i praktiken. då blir det rätt gött rörigt där inne! känner att min största craving idag är ben & jerry's-glass. helst cookie dough. men ser inte ut som om jag får någon sådan, däremot blir det thaigryta. alltid något.

såg 7 pounds igår. på tal om getter. men jag tyckte den var riktigt bra faktiskt. började kolla på revolutionary road också, med Winslet och diCaprio. såg bara halva, blir resten på fredag förhoppningsvis.

nu varm choklad och zappning



pöss
[ X & Y ]

27 jan - 'bout money

glajjorna.
jeansen.
hooden.
skorna.
tajtsen.
västen.
tishan.
linnet.

jag ska ha dom.
note to fucking self.
visar senare.

26 jan - fear


Forget about guns and forget ammunition
'Cause I'm killing them all on my own little mission
I'm not a saint but I'm not a sinner
Now everything's cool as long as I'm getting thinner

I don't know what's right and what's real anymore
And I don't know how I'm meant to feel anymore
When do you think it will all become clear?
'Cause I'm being taken over by the fear



lily Allen, mörk choklad och varm o'boy. här softileras det!
xo

26 jan - sway

Say whatever you have to say
And do whatever you have to do
To get it out and not become a reactionary to hurt the ones you love
You know you never meant to but you did
Yes I would give it you all

the kooks



vad är lycka? pengar, berömmelse, senaste porschen?
nepp.
jag vet vad lycka är.
ett paket chocolate chip cookies, en liter mjölk, en bästavän och utsikt över nissan



ciao.

25 jan - not my cup o' tea

en stor kopp jordgubbste och en blueberry cookie
och jag flyr verkligheten för en stund




städat ur garderoben big time och påbörjat röjandet på rummet. snart så! biokväll idag, "yes man" med jim carrey. rätt bra faktiskt. har sån jäkla lust att se curious case of benjamin button! inte blivit av ännu. sitter i fula hotpants, mitza-hood och raggsockar och lyssnar på white stripes och försöker slappna av. kommer få svårt att sova inatt utan älskling jämte mig, men det blir nog lite bättre efter teét.

nu ska jag sminka av mig, sätta håret i en knut och sätta mig i soffan en stund. göött


(sista minuten-resa i juli-augusti antagligen med A, S och älskling? let's hope so)
ciao

24 jan - still going strong


vet inte vad jag ska säga
det var ju till och med du som frågade mig

cykel och C hem till P.


ciao.

24 jan - hultsfred


it's soo on!

24 jan - dagens

Dagens..

Humör: up & down
Plus: min underbara pojkvän som spelar gitarr för mig
Minus: bad thought som vanligt woooOO
Kläder: tajts, jeansskjorts, spetslinne och cardigan
Frisyr: lockigt utsläppt
Hur är ditt liv: det funkar och fortsätter ett tag till
Ont: huvudvärk och hjärtat
Vill ha: NYA KLÄDER ja tack ja tack
Planer: hem till A
Dagens drog: vindruvor och C
Dagens måste: en C och pontus ikväll
Händelse: beställt Hultsfredsbiljetten
Saknad: my (pre-?)best friends
Önskan: jobb (alltså pengar) till mig!
Ser fram emot: C

21 jan - sunshine

sitter i skolans bibliotek och kikar ut genom fönstret, solen skiner och jag går i vårjackan.
underbart.

19 jan - seaside





Foto jag och S







19 jan - blue kids

sitter och lyssnar på MGMT och äter hallon. bussen går om tjugo minuter, endast en lektion hör och häpna. sedan tror jag vi får reda på ifall vi kommit in idag också.. brrr. totalt galet är hur nervös som helst. håll tummarna.



raspberries in the sun




ciao

18 jan - last night



var hos anton igårkväll, mycket som messed up men mycket som fixade sig. träffade barndomsvännen nummer ett S  som kom dit efter ett tag, mysigt! made some plans for the spring and stuff. tack för kvällen i alla fall! stannade inte så länge, gick hem och somnade till scrubs än en gång jämte världens bästa.

lyckan håller i sig, lockarna är kvar idag! har supertunt hår så jag kan aldrig göra något med det, kan inte locka eller spraya eller få volym. har velat ha lockigt hår ända sedan jag var liten och så lyckades jagt äntligen få åtminstone vågigt hår! allt funkar med lite saltvattenspray!

anywayz.
pannacotta framför gg, helt okej slut på helgen

18 jan - juicebox








xo

17 jan - underbara halmstad



även om halmstads glansdagar är mellan april - augusti så är det ganska vackert här på vintern också. speciellt när solen går ner.


för allting verkar lättare då
juni, juli, augusti




x

17 jan - electric feel

hade en trevlig kväll hemma hos max igår med fina människor. (andreas norgren bland annat) trillade in folk hela tiden mellan tio och ett. kändes lite sådär halvbra att tjejer från min brors klass var på samma fest som mig, men det funkar ser ni! gick till mitt andrahem och la mig jämte en trött pojkvän som somnade innan ens scrubs hade börjat.. dessutom bröt han både ett och två löften om vad vi skulle göra den natten, men mer än så säger jag inte och ni får mer än gärna misstolka mig fel hur mycket ni vill!

sitter med bara ben och drömmer om sommaren som aldrig vill komma, nu har det varit vinter på tok för länge. jag vill ligga i gräset och titta på himlen, solsken, blekt hår, brunbrända ben, smultron på ett strå och långa nätter. jag vill gå upp tidigt för att sola i trädgården innan jag cyklar till tylösand, och jag vill vara vaken hela nätterna för att ingen kan säga åt mig att gå och lägga mig.
summer is going to take the pain away, I say.


kram

16 jan - dragkedja

kära mamma kom hem med ett svart fodral med dragkedja fram

ikväll blir det trevligheter hoppas jag
nu ska jag ringa P


seeyou

16 jan - sparks

 
huvudvärk och ryggont och skolans datorer har inte flash så ingen musik för min del.
shit piss fuck cunt cocksucker motherfucker tits


ciao

15 jan - peace!


nu blir det sängen för somnade inte förrän efter 4 i morse och skulle upp vid 7
får försöka sova åtminstone några timmar mer än så inatt..

ciao

15 jan - walking on a dream

hittade nyss detta band, lite likt MGMT fast mindre tempo.
soft thursday music

nä, nu går jag fan över till MGMT igen.

15 jan - bothered with real love

är en sådan dag idag
allting går som det ska and it's killing me

dessutom har jag inte ens sett min pojke sedan i tisdags.
stackars, stackars mig.



xo

15 jan - lykke li



över-värd att lyssna på i några minuter
cooome oon


ciao

14 jan - dust



ciao

14 jan - sanity is foolish



lunchtime baby, see you


x

14 jan - blogrocker

"you're such a blogger mate!"

I soo am dude. So am.

14 jan - creative

självklarhet: enda dagen du har sovmorgon till klockan 13 vaknar du fem över sju. klarvaken.

sitter med morgonkaffe i handen och tiger lou
i öronen. tänkte få ur mitt kreativitetsrus
som har börjat komma oftare och oftare nu
för tiden genom att fota lite.


(dessutom måste jag plugga lite matte
innan jag flyger iväg till skolan)


ångest och panik om en vecka får vi reda på de nya klasserna.





xo

12 jan - timo

någon mer än jag som missade grammisgalan? trodde inte det skulle vara något speciellt i och för sig, men sedan visade pontus det här klippet med Timo Räisänen & In Flames, med sistnämndas låt Alias. Jäkligt nice måste jag säga!

linne med spets
Urban Outfitters


linne med snurrad brottarrygg
Monki


linne med knappar fram och broderi bak
Urban Outfitters


samma linne, spetssjal från Urban Outfitters

köpte också ett blåvitt-randigt linne från topshop och en svart klänning från monki.
nu sängen och en skål kellogs redberries för att stoppa mitt sötsug.

(14 dagar utan godis)



xo

12 jan - cold outdoors

   
   

precis som alla andra: paljett-mani
Dresses and Graphic Tees from Forever21.com



xo

12 jan

.. och så säger vi HEJ till ny font: Georgia
later mate.

xo

11 jan

shame on me
får ta och bli bättre på det här igen

haft en awesome helg med my boy pontus

tomorrow's gonna be a better day, slutar efter
bara en lektion som börjar tio över tio, boka tid
hos pernilla och sen blir det direkt hem och
plugga lite matte inför tentan. förresten så
kommer det nog bilder på mina inköp i huvud-
staden imorgon, från bland annat american
apparel, topshop och urban outfitters. I like it!

hittade ett par sviiiiiiiiinsnygga glajjor i sthlm
från yves saint laurent ville mest av allt
run for your life and never look back
när jag
prövade dem, men självklart gjorde jag inte
det. får la leta efter några liknande i h-stad.



tristessen anföll mig i onsdags när erika provade höga klackar på topshop i hundra miljoner år.


xo

10 jan

första skoldagen för mig igår, började åtta och slutade elva.
dude.
that's awsome.

åkte hem till älskling
kollade lite filmer (den enda jag kommer ihåg är nog roadtrip)

hem till mormor & fika, kaffe och årets godaste semla.
hjälpte henne med hennes laptop och bilder och sånt.
nu ikväll blir det laga middag med älskling & mami,
och senare vet jag inte riktigt vad som händer, får la kolla med babe.

(super-freak, s-s-s-superfreak)
(everything you say bounces of off me and sticks to you)

while watching you my head ache a little, get some goin' on
/ i

5 jan

sitter hemma hos oscar i sthlm, heelt okej!
ikväll blir det tacos, öl och hockey, heelt okej!
dessutom har vi spelat laserdome idag, heelt okej!
& jag har köpt nyss toni&guy-schampoo, bamboo-örhängen och mysvantar, heelt okej!
och sist men inte minst.. min nya kärlek kallas mössan(L)


saknar my babe något oerhört, rätt INTE okeej

tjarå
/ i

3 jan

ciao!
sitter i göteborg än en gång, natalie packar i sista stund som vanligt och jag kollar på gångon sjukt dålig film på 3an. tog hunden till ica och köpte fördmat till imorgon, loka likes asia, ciabatta och en påse stjärnchips (man måste ju få synda lite ibland iallafall, trots nyttighetslöftet)

snackat lite med jonas, orren och erika om imorgon, kommer nog bli en awsome tripp till huvudstaden imorgon! kommer hem till halmstad igen på torsdagskväll. kommer sakna my man men träffar ju honom om några dagar.

TREDJE DAGEN UTAN GODIS AND I AM STILL GOING STRONG!
detta nyårslöfte ska jag fanimej klara av att hålla!! wish me luck

SMS under veckan är extremt välkomna för jag är tuff och har gratissms woOOoo :)
nu blir det mys framför tv:n medans natten (hahaha internt wah) packar färdigt. SEE YA DUDES

bild från toscana/italien i juni

RSS 2.0