Strandhäng

Spenderade dagen på stranden med Gabs igår, hade med kaffe och lite mat och bara njöt av solen. Tog årets första dopp också! Så jädra kallt i vattnet, låren domnade men efteråt ville jag i igen. Älskar havet och älskar att bada. Hade jag fått välja hade jag velat reinkarneras till en fisk. Eller kanske en sjöjungfru för att slippa vara en fisk, men ni förstår summan av kardemumman. Åkte inom Glassbaren på vägen hem och köpte en cola float, valde alltid det när jag var liten så fick både sockerchock och nostalgikick! På kvällen gick jag hem till föräldrarna igen, de är rädda att jag äter för dåligt nu när Rasmus inte är hemma (och det stämmer delvis men bara för att jag glömmer att äta) så de bjöd mig på middag och sedan tittade vi på nya Game of Thrones-avsnittet! Alltid lika mysigt att vara där.


Idag jobbar jag hela kvällen, ska cykla till jobbet för att få så mycket ute-tid som möjligt, men innan dess ska jag göra lite ugnsbakad sötpotatis till matlåda och diska lite. Har varit så slö nu när jag varit själv här hemma, måste ta mig i kragen typ!

Hittade på tal om pingviner dessa två böckerna, två av mina favoriter när jag var runt 10 år haha. Den översta är mest gullig men Häxans son är ju brutal, väldigt graphic och blodig om häxprocesserna i Stockholm och jag minns att jag älskade den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0