Han fattas mig



Åh herre vilken helg.. Både rolig och så jobbig. Mitt hjärta har åkt iväg med bandet på turné i Europa, och jag är så stolt och glad för deras skull men samtidigt rätt ledsen.. Känns så konstigt att vara ensam här hemma varje dag, sova ensam i vår vanligtvis så trånga säng och vakna utan honom jämte mig. Kan inte fatta att jag ska vara helt själv ända till den 27e! Saknar ihjäl mig redan. Fast ja, en är ju inte helt själv. Ziggy går också runt här och saknar Rasmus, han går och ropar och väntar vid dörren och lägger sig sorgset på hans plats i sängen. Gosekissen. 


Vi fick ett fint hejdå, deras första spelning som kickade igång turnén var på Drone i Köpenhamn, så i lördags tog jag tåget ner med Hannah och hennes mamma, åt lunch och checkade in på hotellet och på kvällen promenerade jag och Hannah till Drone (är extremt stolt över detta, gick ju liksom från typ Fisketorvet till Nørrebro, och hittade rätt!!). Kom fram precis när killarna skulle soundchecka så vi köpte en varsin focaccia på 7-Eleven och vandrade runt i en halvtimme till och bara pratade. Sedan ägnade vi kvällen inne på Drone, tittade på våra grabbar och drack Moscow Mules och kramades en löjlig massa, ville ju nästan inte släppa min pojk! Vid två-tiden blev vi så trötta så vi kände att det var dags att åka till hotellet. Rasmus och Elis haffade en taxi åt oss och sedan blev det ett långt, ledsamt och fint hejdå, men kändes så himla konstigt att liksom sätta sig i taxin och säga hejdå för nästan en månad framåt.. Har hört av honom lite varje dag så känns skönt att veta att allt går bra, de var i Amsterdam precis men jag tror att de kanske tagit sig mot England nu?? Usch, saknar honom som en tok.


Igår myste Tina och jag i solen, shoppade lite krukor och lyktor och satte oss på stans bästa kaffeställe Café Frei! Var inte så kaffig just då dock så tog en mexikansk varm choklad med chili som var såå god! Satt till och med utomhus! Utan jacka!! Blev helt glädjepirrig, äntligen! 

På Café Frei
Drones toalett har fått ännu mer färg än sist

Dessa spelar alltså i Birmingham på torsdag, sedan bland annat Glasgow, Paris och Rom?? Fattar det inte ens. Så duktiga och bra.

Kommentarer
Postat av: Lili

Förstår att du saknar honom, men jag skulle nog ändå mest bara tyckt att det var skönt, haha! Alltså klart jag skulle sakna min partner men jag skulle nog inte vara ledsen. Jag är ganska annorlunda på det sättet. Tycker att egentid är väldigt skönt och skulle lätt kunna vara själv hemma i flera veckor eller rent av månader. Med det sagt förstår jag ändå din saknad och ledsenhet, det måste kännas väldigt tomt om man är van vid att vara mycket med varandra och kanske dessutom inte är så enstörig som jag. xD

Vad heter din killes band?

Svar: Ja, alla är ju olika:) Jag är en riktig rutinmänniska så direkt när han inte är här rubbas allt jag gör i princip! De heter Baby Jesus och de finns på Spotify!
Wonderful & Strange

2016-05-11 @ 19:10:18
URL: http://zilverka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0