Söndagslistyy

1. Vem litar du på? 
Min familj, mina närmsta och äldsta vänner och Rasmus

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
I Paris eller Barcelona eller Malcesine eller San Francisco eller Los Angeles.

3. Favoritstad?
Kan inte välja mellan Barca och Paris och SF/LA. I Sverige är nog Göteborg favon.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
15.

5. Vad var det senaste du åt?
Ett Tuc-kex

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Alltså dessa frågor. Men jaa, lila.

7. Hur är vädret just nu? 
Superfint och soligt, perfekt söndagsväder

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med? 
Papiii

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? 
Håret och ögonen

10. Vad har du för skostorlek? 
38-39.

11. Favorit tv-program? 
Twin Peaks, Arkiv X, Vänner, American Horror Story, Sons of Anarchy, Walking Dead, Game of Thrones, Criminal Minds, Buffy, Orange Is The New Black, Catfish, Death Note, Sailor Moon, The Jinx (doku men ändå), Elfen Lied ååå Modern Family. Typ.

http://serijskiubojica.tportal.hr/wp-content/uploads/2015/05/audrey1.gif

https://49.media.tumblr.com/405e5074c3c8d6be358548ba8e8854cf/tumblr_o1hlylme8Y1r7rm1so1_500.gif

https://media.giphy.com/media/10qcYgg1C9gQvu/giphy.gif

http://i.imgur.com/kmA62Nq.gif

https://33.media.tumblr.com/478099ecd04847ae6a7cae81c57bb3bd/tumblr_nfzyhfBkMh1qa71fyo3_500.gif

http://25.media.tumblr.com/eee84394947c8f5b64e5ccef54e25963/tumblr_msyrv3lFnB1sewkamo1_500.gif

http://cdn.fansided.com/wp-content/blogs.dir/229/files/2014/11/19-46-Maggie-Sees-Beth.gif

https://45.media.tumblr.com/7858adfc3243cf6193fe77d1a8b635ff/tumblr_nxxunrQrPn1uem8g7o1_500.gif

https://38.media.tumblr.com/1ec26dabe3c6d6499d37e31b74e1bcab/tumblr_mm8yztHCC51spox3yo1_500.gif

12. Har du några syskon? 
Ja, lillebroren Felix

 

13. Längd?
175 cm.

14. Hårfärg? 
Just nu skiftar det från dag till dag mellan blont och brunt och cendré och grått?? Haha

 

15. Ögonfärg? 
Blåa med en gul ring närmast pupillen

16. Använder du kontaktlinser?
Ja, jag är tamejtusan halvblind.

17. Favorithögtid? 
Midsommar! Eller julen! Eller kanske Halloween.. Nä just nu midsommar ändå.

18. Favoritmånad? 
Maj-september är fina.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning? 
Bara varje dag. Gråter ju för bokstavligt talat allt.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
ABCs of Death 2

http://38.media.tumblr.com/3dad0b0ae2febd74edc1649b7c4c2e28/tumblr_nj4l7qJD3k1qze06ao6_540.gif

21. Favoritdag på året?
Julafton ändå. Ultimat mys.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? 
Jag vet inte, har aldrig gjort det??

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? 
Nejj troligtvis inte och tänker inte prova heller

24. Kramar eller kyssar? 
Båda!

25. Choklad eller vanilj? 
Det beror ju på i vilket sammanhang men choklad oftast

26. Har du tatueringar? 
Fem styck; en på ryggen, en på vardera sida av revbenen och två på handleden.

 
 
 
 
 

27. Vill du gifta dig?
Jaa det hade jag inte haft något emot, bara för att fira kärleken liksom, men inte i en kyrka.

28. Är du kär i någon kändis? 
"Kär" haha, men några som är fina att se på är dessa

 







http://media.tumblr.com/f3f04e0bfff1805f68966fb0e378ede3/tumblr_inline_mrbnej9g7E1qz4rgp.jpg
http://images4.fanpop.com/image/photos/15100000/Jude-Law-jude-law-15180205-681-720.jpg
 

29. Vilka böcker läser du just nu? 
Psykopatens värld av Robert Hare, har inte ork att läsa vanliga böcker när jag pluggar samtidigt.

30. Piercingar? 
7 st i örsnibbarna varav två är töjda, en helix, en tragus, en conch

31. Favoritfilmer? 
Okeeej..: Big Fish, The Darjeeling Limited, Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, Princess Mononoke, Howl's Moving Castle, A Clockwork Orange, Tonari No Totoro, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Girl Interrupted,  Mulholland Drive, Lost Highway, V for Vendetta, Sinister-filmerna, Léon, The Pianist, Reservoir Dogs, American Beauty, Persona, The Grand Budapest Hotel, Almost Famous, Edward Scissorhands, Rocky Horror Picture Show, Suspiria, Coffee and Cigarettes, The Fearless Vampire Killers, Gainsbourg Vie Heroique, Trolljegeren, Excorcism of Emily Rose, This is England, Moonrise Kingdom, Jurassic Park-filmerna, The Talented Mr. Ripley, Insidious-filmerna och säkert en hel hög till som jag glömmer nu.

32. Favoritsport?
Haha nej.

33. Vad gör du just nu? 
Prokrastinerar att börja plugga igen, har noll flow idag alltså. Tur en är ledig imorgon också.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? 
Smöriga!

35. Hundar eller katter? 
Kattor förevigt.

36. Favoritblomma? 
Alla som påminner om något, tussilago och gullvivor påminner om mamma, liljekonvaljer om mormor och alla små ängsblommor om farmor, och speciellt vallmo. 

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra? 
Ja det är klart, typ när en tjuvrökte i gymnasiet och mamma hade sett mig och jag ba "det var bara den där gången i stan" och hon ba "det var inte i stan jag såg dig..". Busted.

38. Vad lyssnar du på just nu?
Den här: (Inte hela låten tyvärr men så jädra vackert klipp)

39. Har du en bästa kompis av det motsatta könet? 
Ja, flera!

40. Har du älskat någon någon gång? 
Ja

41. Vem vill du träffa just nu? 
Vill träffa åka till Göteborg och träffa Natalie och så Erikas bebis (och Erika också såklart), Marlenes bebis (fast hen är inte född än, hehe) bland andra.

42. Är du fortfarande vän med folk från skolan? 
Ja, men konstigt nog fler från högstadiet än gymnasiet!

43. Hur imponerar man på dig om man är kille? 
Var trevlig, få mig att skratta, ha bra film/musiksmak. Och det hjälper att vara duktig på ett instrument hehe.

44. Gillar du att flyga med flygplan? 
Älskar det, speciellt start och landning!

45. Höger- eller vänsterhänt? 
Högerhänt.

46. Hur många kuddar sover du med? 
Tre stycken, en lång "hotellkudde", en riktigt tjock och en tunn mjuk som jag typ "gosar" med.

47. Saknar du någon? 
Ja

48. Lyssnar på radio? 
Nej aldrig faktiskt, eller ibland lyssnar jag på ett Sommar/Vinter-prat när jag diskar.

49. Bästa beslutet du har gjort i år? 
När jag bokade tatueringstiden hos Knibbe, när jag fortsatte med Kriminologi II fastän Metod-tentan höll på att ta livet av mig och när vi möblerade om här hemma.

50. Sämsta beslutet i år? 
Det har nog inte hänt än!

51. Din senaste nerladdade app? 
Afterlight och Västtrafik

52. Har du dejtat fler än en åt gången någon gång?
Inte sedan en var sju och var ihop med tolv killar för att en kände sig taskig om en sa nej när någon frågade chans.

53. Har du någonsin ätit en hel tårta?
Haha nej? Går det ens??

54. Vad är hela ditt namn?
Isabelle Felicia Danielle

55. Vill du ändra ditt namn?
Nej, men när jag var liten ville jag hellre ha pappas efternamn (Andersson) för att sticka ut mindre, men nu gillar jag mitt namn. Kommer nog inte byta om jag gifter mig någon gång heller.

56. Något du längtar efter just nu?
När träd och blommor slår ut, midsommar, första dagen en kan gå utan jacka, första dagen en kan gå i shorts.

Går det att bli mer svensk sommar än såhär??
 

57. Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens?
Haha vilken jävla fråga, men ja det har jag, Carros fader.

58. Tror du på Gud?
Nej, inte på någon gud och inte på någon organiserad religion, nej tack.

59. Den bästa konserten du varit på?
Mmm Brian Jonestown Massacre var ju fantastisk pga hela upplevelsen, Growlers likaså superhäftigt när vi träffade dem snabbt efteråt. Black Keys, Bon Iver och Florence + The Machine på Way Out West var så jädra bra och på Peace & Love var ju Patti magisk och Them Crooked Voltures och Jay-Z med.. Red Hot Chili Peppers var också ballt bara för hela grejen att Natalie och jag åkte upp och såg dem utan sovplats i Stockholm så vi hängde ute hela natten tills morgontåget gick hem. Explosions in the Sky var fett för att jag åkte helt själv. Men den allra bästa jag någonsin varit på är ändå Marilyn Manson. Och nä, jag vet inte om det är pga nostalgin i att ha lyssnat på honom i bokstavligen 14 år eller om det var så bra som jag minns det, men det var magiskt i vilket fall.

ps. Alla konserter i mina emo-år kändes som det allra bästa ever och som det viktigaste som hänt en men nja, jag visste inte bättre bara. Fast det var ju råhäftigt då när en träffade sina idoler som man tapetserat sitt rum med. Tack pappa för att du körde oss genom halva Sverige och till Köpenhamn om och om igen och uthärdade alla dessa konserter.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0