Midsommarhelgen

Måndag och sista veckan innan semestern! Längtar så jädra mycket, men känner mig typ redan stressad över att den snart är slut haha? Helt sjukt, den har inte ens börjat än ju. Ångrar lite att jag bara tog tre veckor istället för fyra, men det gör jag ju varje år. Vill hellre spara dagar så att en kan åka iväg i höst eller vinter kanske, eller ta någon dag då och då för att hänga med Baby Jesus på någon spelning till exempel.
 
 
Midsommarhelgen var fantastisk som vanligt, lägger nog ut ett gäng bilder senare. Jobbade midsommarafton så stressade bara hem för att göra mig i ordning och sedan åkte vi ut till Grötvik, Rasmus och jag. Började fixa med maten och sedan trillade folk in med jämna mellanrum hela kvällen. Vi spelade kubb, grillade och snapsade innan vi tjejer gick vår runda och snodde blommor och grönt runt halva Grötvik! Vi gjorde våra kära vildblomskransar (vet fortfarande inte hur man gör egentligen, varje år bara improviserar jag tills det blir en krans??) och sedan gick vi allihop ner till fotbollsplanen vid havet och spelade brännboll, typ det viktigaste på midsommar enligt alla. Blir alltid bråk om resultatet med så i år ljög Robin och sa att det blev lika, men han kunde bara hålla sin hemlighet över natten haha. Men det funkade, inget bråk i år! Festen kändes lugnare än alla andra gånger, vid 3-tiden var vi bara fem-sex personer kvar tror jag mot förra året när vi fortfarande stod och dansade vid halv 6 känns det som. Vi satt ute på altanen och myste tills det ljusnade och sedan gick Rasmus & jag och la oss, helt slut. Vaknade dagen efter och städade i ett par timmar i hettan ute på altanen och sedan åkte jag hem till Ziggy som var ensam hela natten! Gosade med honom och tittade lite på Intouchables innan jag gick bort till föräldrarna för att fira mammas födelsedag! Bjöds på mat och lekte med Theia, och när alla utom jag gått hem satte vi på förra veckans avsnitt av Game of Thrones (ikväll ska vi se sista majgaad hatar säsongsavslutningar!).
 
 
Rasmus och Fredrik (och Elis men honom missade jag) vände skivor på Roots igen på kvällen som Psychic Thrills, så gick dit vid elva-tiden och drack en öl på deras magiskt fina uteservering. Så jäkla mysigt när de sköter musiken där, blir ju som att sitta hemma i sitt vardagsrum eftersom de spelar våra egna skivor! Dock var det jävligt varmt och klibbigt så blev typ lite matt då och då, men svalkade mig med ölen och de enstaka brisarna. När de spelat klart gick vi och köpte lite nudlar och vårrullar och gick hem i sommarvärmen. Älskar när en kan gå i bara axlar mitt i natten och inte frysa.
 
 
Idag vill jag helst inte göra ett dugg, sitter med min favo-ögonmask och dricker kaffe med katten i knät, han börjar bli så jädra stor att han knappt får plats men det är mysigt ändå. Ska plocka lite här hemma och gå och vänta på brevbäraren pga väntar på ett spännande paket!
 
Bild 1 o 2, goa lilla Theia som när som blir storasyrra! Bild 3, fabulös ögonmask och morgonkaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0