Måndagslista

Vem var din kändiscrush när du växte upp? Bland andra Heath Ledger, 90s Depp, 90s Leo och en massa emopojkar. Har vuxit ifrån emopojkarna men inte de andra!
Fem favoritsaker just nu? Ögonmasker, solen, varma nätter, Pukka-té och spicy drinkar
Vad är dina värsta pet peeves? Folk som knäpper med fingrarna åt serveringspersonal, folk som "hugger av benen" på folk när de tar kort och framför allt killar/män som tar sig friheter som att smeka en över rygg/rumpa när de går förbi, eller att ta i ens hår (vafan??) eller att anta att en självklart vill prata med dem när en är ute. Jag går ut för att hänga med de personerna jag gick ut med, inte prata med en dryg främling ok?
Tre stycken guilty pleasures? Snabbnudlar med sriracha och panko (låter wierd jag vet men älskar det), ansiktsmasker och när Rasmus kliar mig i håret tills jag somnar fastän jag vet att han hatar det.
Vad ville du bli när du var liten? Författare, psykolog eller konstnär
Om du kunde bo vart du än ville, vart skulle du bo då? I älskade Kalifornien eller i älskade Barcelona.
Drömresemål just nu? Filippinerna och hälsa på Rasmus bror, Japan, Indien, Island, Hawaii
Vart ser du dig själv om fem år? Med Rasmus ♥ och jag har ett badkar, viktigt.
Har du någonsin gråtit av lycka? Varenda daaaaag, gråter av lycka, sorg, ilska, förvåning, allt.
Vill du gifta dig i framtiden? Ja, men väldigt icke-traditionellt, med alla en älskar och helst typ i skogen eller på någons fina bakgård, fullt med ljus och sånt fint.
Vad är det senaste du köpte? Bland annat detta, och några rosa grejer till:
http://i1.adis.ws/i/boohooamplience/dzz80284_blush_xl?$product_page_main_magic_zoom$https://cdn.kleding.nl/L315975442/Dames-jassen-Boohoo-Maya-Waterfall-Belted-Maxi-Trench.jpg
 
Favoritplagg på sommaren? Jumpsuits eller palazzobrallor, allt som är bekvämt helt enkelt!
Har du någon signaturdoft? Haha så löjligt ord, men ja typ. I tonåren var det Ralph Lauren-parfymer, sedan Marc by Marc Jacobs alla olika blommiga och nu är det Death and Decay från Lush.
Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken väljer du? Ehh?? Det är väl det sista en tänker på då, haha, men solskyddsfaktor isåfall såklart.
Vad står på din shoppinglista till hösten? En lång dusterkappa, ett par svarta momjeans, ett grå-beige läppstift, en ny polaroidkamera och en massa presenter till Rasmus 25-årsdag!
Vilket är det fulaste samt finaste ordet du vet? Det värsta ordet är nog måste. Det finaste... svårt. Kanske tillsammans? Cheesy jag vet men det är fint.
Vad bråkar du och din partner mest om? Mest löjliga saker som vi ofta skrattar åt sen, vi har sällan stora bråk men kan gå och reta upp varann ibland haha. Tror helt ärligt att man måste bråka litegrann ibland i ett förhållande, det är iallafall för mig omöjligt att leva med någon och aldrig skära sig med/ha olika åsikt som/bli arg på den. Det enda viktiga är att båda kan säga förlåt och veta när en borde sluta eller erkänna att en har fel, och även när en egentligen kanske inte vill backa att man kan tänka "är det viktigaste för mig att ha rätt eller vill jag bli sams?".
Vad lyssnar du på mest just nu? Den här goa blandningen:
Say Lou Lou
Ramones
Maggio
SAARA
System Of A Down
Beatrice Eli

The Kinks
 
Om du kunde gå tillbaka till ditt tonårsjag och säga något till dig själv, vad skulle du säga då? Att sluta bry mig om vad allt högstadiefolk tycker för om ett par år träffar en inte 97 % av dem. De som betyder någonting alls finns kvar men ingen annan spelar ett dugg roll.
Vad ser du fram emot nu? Semestern om en vecka, flertalet fester i sommar, att få fira Rasmus 25-årsdag, Halloween (längtar redan ju!), konserter i höst, att få träffa lillkusinen som fortfarande ligger i Marlenes mage.
Har du några favoritsmycken? Mina rosenkvartspluggar, mina hårkedjor, halsbandet med gammelmormors vigselring, fotlänken som jag inte tagit av sedan jag var 14, tåringarna som suttit där nästan lika länge och mammas lilla guldklocka hon fick av pappa.
Har du någon resa planerad just nu? Åker till Krakow till våren men det är nog allt! Vill försöka klämma in någon mer weekend, helst med kärleken då.
Vad läser du just nu? Läste nyss ut Strange Weather in Tokyo, mycket fin liten pärla, och ska börja på Lost boy, lost girl eller Vindens skugga nu.
Vad vill du helst göra idag? Komma ut i solen, yoga en stund, äta sushi till kvällis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0