Cookies & cream-chokladmuffins


Ikväll har vi bakat, Rasmus och jag! Kladdchokladmuffins som vi brukar proppa fulla med typ kinderchoklad, men idag gjorde vi hälften med Nutella och hälften med Hersey's cookies & cream kisses, mina favo! Så jädra goa blev de! Är för övrigt så jävla skönt att plugget är över (för tillfället iallafall men aja), kan sluka böcker igen som jag aldrig orkar medan jag pluggar och känner mig så mycket lugnare. Den här kursen slutade inte alls som jag tänkt mig, det blev nog faktiskt för mycket för mig. Nåväl, den uppgiften jag inte hann med gör jag i augusti vid omtentan, så får en hoppas att det går bättre för mig när jag fått en liten paus med semester och så. 


Har haft en riktigt mysig helg. I fredags käkade Gabs och jag bakad sötpotte och drack bubbel innan vi gick ut med Malin. Var både på Tillsammans och Roots innan vi gick inom Liams på vägen hem, jävla dumt beslut. Vet ju att jag inte vill dit egentligen, haha. Men ölen lockar ju! I lördags var vi hemma och tittade på femton filmer kändes det som, allt ifrån Järnjätten och Draktränaren (alltså Toothless va ju typ som en liten katta?? Dog typ) till en Lemmy-dokumentär. Så skönt att bara vara hemma, prata, skratta ihop. Fint. I söndags var vi hela familjen hos mamma och pappa, fick mat och pratade lite sommar. Känns så jävla härligt att juni faktiskt är här, samtidigt som jag typ blir deppig att snart har liksom en tredjedel av sommarn gått?? Vafasen tar dedär underbara dagarna vägen?? 


Igår var jag på akupunktur på morgonen (satt svinlänge, men härdade) och sedan städade vi lägenheten, enda gången vi är glada att den är så jäkla liten haha! På kvällen satt jag och mamma på deras balkong och drack lite vin, hade tänkt sätta oss på någon uteservering men alla de vi ville gått till hade stängt pga måndag, och alla som hade öppet var knökfulla. Tyckte dock det var lika mysigt att sitta hemma hos dem! Idag skulle vi fikat ute vid Särdals kvarn, smultronstället, men där var stängt! Började en jakt på fika, stannade vid Heagård och kollade bland andra Göstas i Steninge men alla hade stängt, så till sist köpte vi bullar på Feldt's och tog hem till Felix och Jessica. Än en gång, lika mysigt hemma ju! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0