Quentins åttonde

Torsdagar är min catch up-dag, det är då jag tar tag i allt jag skjutit upp typ hela veckan: beställa skolböcker, städa, diska, tvätta håret (don't judge) och så har jag lagat mat till hela helgen (jobbhelg = noll ork vilket betyder hämtmat eller ingen mat hela helgen annars). Jobbade bara fyra timmar idag så kom hem tidigt, satte i en silverkur i håret och ställde mig och gjorde kantarell- och västerbottenpaj medan den verkade. Tog dock liite längre än jag räknat med (glömmer alltid att en måste hacka lök osv??) så fick nästan panikskölja när jag började se blåa skiftningar, men det verkar ha klarat sig!
 
 
Nu ska jag snart ställa mig och koka ihop min goa och svinstarka chili till middag, och sen ska Rasmus och jag på The Hateful Eight! Har extremt höga förhoppningar så hoppas en inte blir besviken, men älskar ju alla Tarantino (förutom Death Proof, vet inte vad det är med den men den hamnar i botten) så den borde ju hålla måttet!
 
ps. Såg förresten Tarantinos tacktal när han tog emot Morricones första Golden Globe, skrattade högt på bussen för han är ju knäpp alltså. På ett bra sätt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0