Kattyoga

Gud vad jag älskar tisdagar. Om någon månad kommer min lediga dag att ändras tillbaka till måndagar så då blir det allas hat-dag som blir min favorit igen, men just nu njuter jag varje tisdag. Har haft världens lugnaste dag, satte på Darjeeling-vinylen och gjorde lite yoga, körde en till silverkur i håret, tog en lång varm dusch och nu gosar jag med katten igen. Ska snart ta tag i disken som jag sköt upp i helgen (alltid ett korkat val), men först ska jag dricka upp mitt ingefärsté.
 
 
Förresten, dehär är vad som händer varenda gång en rullar ut yogamattan. Hinner knappt påbörja kriyan eller ens få kontroll på andningen innan Ziggy kommer smygande, spinnande och ska gosa. Vet inte vad det är, om det är när han hör mig andas på det sättet eller om det är själva mattan eller att jag sitter på golvet, men det är rätt mysigt. Till slut får jag putta bort honom dock så att en faktiskt kan yoga lite med. Då lägger han sig nöjt i soffan framför mig och stirrar på mig resten av tiden, haha.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0