Tisdagslista

Hur gammal är du? 23
Hur gammal känner du dig?
Ibland cirka 16 o galen och ibland cirka 84 o tärd.
Vad heter du i andranamn?
Felicia Danielle
Hur många gånger om dagen tvättar du ditt ansikte?
En gång på morgonen med bara lite varmvatten och på kvällen med 9 to 5 från Lush.
Vad har du gjort idag? Har hunnit sätta på kaffe och pillat lite med nya telefonen
Vad var ditt senaste inköp?
Skaffade ny telefon igår, men "köpte" ju inte den, förlängde abbonnemanget så fick hämta ut en ny. Vet inte om det senaste jag köpte skulle vara nya kelimmattan (har ju den men ej betalt den än) eller nya William Morris-kudden (damp ner i brevlådan igår) ALLTSÅ KOLLA HUR MAGISK?? Så jävla fin alltså. Helt kär. Vill bara äga sånt här vackert.

 

Vilken är din favoritaffär? Skulle inte kalla detta en specifik affär men älskar ju etsy, denna mix av handgjorda och vintage fynd (oftast fynd, ibland gråter plånkan) som en kan surfa runt i timmar i. Magiskt. Annars får en väl säga Asos, Topshop, Weekday, Bershka, Urban Outfitters, Beyond Retro ååå American Apparel. De butiker en söker sig till när en är i en större stad liksom.
Vilken färg är dominerande i din garderob?
 Svart och grått just nu men på sommarn brukar en få in lite grönt, lite rosa och lite lila. Längtar tills solen kommer så en slipper jacka och kan gå i shorts varenda dag.
Hur skulle du beskriva din stil? Högmidjat pga bekvämast och finast, ofta korta toppar eller enorma sweatshirts med tryck eller stickade ljuvligheter, på sommarn shorts så ofta en kan.
Var i världen skulle du vilja vara just nu? Längtar ihjäl mig efter Kaliforniensolen och allt fantastiskt där, människorna och affärerna och Venice Beach. Saknar också Italien så jag vet inte vart jag ska ta vägen ibland, vill bara sitta vid sjökanten i Malcesine och äta pasta på torget och köpa gelato nedanför slottet och åka på marknader runt sjön varannan dag och sitta i hamnen i Vernazza i solnedgången och vandra i gränder i Trastevere i Rom och dricka vin och ligga i solen och titta ut över Toscanas vingårdar. Känns som att längta hem.

Magiskt. Muir Woods.

Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Kan inte säga att en var sådär jätteimpad av Cypern faktiskt. Aiya Napa no thnx
Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Citroner, snabb-ramen, kaffe, avokado och kattmat. Ziggy måste också ha mat ju.
Vilket är ditt favoritgodis? Chips! Och Hi-Chew i alla smaker men speciellt white soda och persika. Och en så jädrans go grej jag fick i min första Tokyo Treat i somras, hette typ C Zhu Cider?? Eller nåt??? Små tabletter iallafall som smakade ramune. Älskade dem.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Brukade vara en kvällsmänniska och vill intala mig själv att jag fortfarande är det, men är konstant trött haha, oavsett tid på dygnet, så skulle säga inget av det.

Vill du gifta dig? När jag var liten ville jag det, drömde aldrig om det där sagobröllopet alla tjatade om men såg liksom framför mig att en skulle säga Ja i vit klänning någon gång. Sedan nu på senare år har jag inte tyckt att det varit så lockande, speciellt inte kyrkligt, har liksom känt att vi inte behöver något sådant för att "bevisa" något. Har funderat lite mer på det dock, har tänkt mycket på mammas och pappas bröllop och nu känner jag mer som dem; ett bröllop ska vara en fest. Att fira ens kärlek och kärleken i allmänhet och bjuda in alla en älskar. Hur kan vi inte vilja ha den festen liksom?? Så ja, nu vill jag nog det. I framtiden säger vi ja.
Vilken film såg du senast? Bergmans Persona, vi satte på den direkt efter Lost Highway igårkväll.

 

Tycker för övrigt att Bibi Andersson påminner så mycket om Naomi Watts i Mulholland Drive på den här bilden??

Vilken var den senaste låten du lyssnade på? Om en inte räknar filmmusiken i Lost Highway (Manson, Nine Inch Nails, Rammstein och Smashing Pumpkins bl. a) så Cat Powers Sea of Love
Vad applicerar du ditt smink med? Borstar och beautyblenders och fingrarna
Om du var tvungen att bara använda en smink produkt innan du gick utanför dörren, vad hade det då varit? Ögonbrynen måste fixas, utan dem ser jag inte ut som mig själv. Var svinsmart när jag var 13-14 ungefär och noppade bort dem nästan helt, hade bara ett halvt vänster ögonbryn i flera år. Nu har de växt ut igen men växer lite ojämnt och skevt så fyller helst i dem.
När började du sminka dig? Har för mig att det var i sexan jag började med den ljusaste foundationen jag hittade, kolsvart runt ögonen och sockervaddshåret. Önskar typ att det fanns kvar bilder från den tiden men tror jag raderade alla en gång i tiden haha. Gick efter några år över till lite för mörk foundation och andra mindre lyckade val, men sedan slutet på nian har jag i princip sminkat mig likadant och gör fortfarande. Det enda som ändrats är att jag ibland går all out med läppstift etc, är dock lite bättre på det än jag var i sjuan..
Push up, bombshell eller helt utan vaddering? No bra varje dag året om tack men om jag MÅSTE så en mjuk utan vaddering, brukar använda braletter från Spell eller trekants i bomull eller spets.
Föredrar du havet eller pool? Havet!!!! Älskar att bada oavsett om det är pool eller sjö eller badkar också, men havet alltså. Önskar att jag fötts som sjöjungfru så att jag kunde bo i havet. Älskar att simma långt ut så att en inte når bottnen, flyta omkring i vågorna och titta upp i himlen (tills min hjärna börjar tänka på jättebläckfiskar aka det läskigaste som finns i hela världen och då måste jag upp en stund, fort som attan).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0