Söndagsbrunch

Äntligen söndagkväll och slut på jobbhelgen igen! Festen i fredags var så lyckad, nästan alla ens favoritmänniskor var där och de hade fixat så fint. Påväg hem köpte vi thaiboxar (har ju typ blivit standard med minivårrullar till nattamat?) och somnade mätta o belåtna, och på lördagen hann jag mysa i sängen med pizza, Arkiv X (vi är på säsong 9 och jag hatar den) och Rasmus innan jobbet började. Har varit sjukt drygt med tre stängningar i rad den här helgen men vad gör en inte för lite 25-årsfirande! Blir ju en del sådant i år.

Skönsång för födelsedagsungen (haha varför ser Erik så jädra sur ut??)

Tror det blir en lugn vecka men är typ livrädd inför onsdag, ska iväg på ett möte för miljöambassadörerna på Willys och vet ingenting, inte vilken tid och knappt vart vi ska va pga har fått noll info. Ska typ samåka ut dit (någon mil utanför stan) med folk jag aldrig träffat och sånt ger mig sån extrem ångest, har haft mardrömmar om det i tre nätter... Dör. 


I morse innan jobbet bjöd mami och papi på brunch, bättre än den bästa hotellfrukosten; blåbärspannkakor, frallor, nybakta pain au chocolat och madeleines, färska blåbär, björnbär och hallon, passionsfrukt och mango, och bäst av allt; mängder av kaffe som inte är bryggt i våran uråldriga kassa bryggare. När en är ledig brukar en använda franskpressen men är vanligtvis för lat och stressad för det, så idag njöt jag av varenda klunk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0