Stress och ångest och orkeslös och bio


Alltså gud, hur stresstrött kan en bli? Orkar inte göra någonting längre, bara jobbar, kommer hem, pluggar och sedan är jag helt utslagen. Rasmus har fixat åt mig flera dagar den senaste veckan, gjort té, ordnat fotbad, klappat mig i håret och tröstat när jag känner att jag håller på att tappa det. Hade det mysigt i helgen iallafall, vilade och myste hela fredagen och på kvällen möttes vi vid champagnebaren! Drack supergott bubbel och åt vegetariska smårätter (bland annat en helt sjuk aubergineröra som jag typ dog av?? Magisk) innan vi promenerade ner till Söderfamiljen. Käkade risotto och pizza och drack rödvin, och sedan gick jag hem och fick några få timmars skönhetssömn innan jobbhelgen! När jag slutat på lördagen åkte jag direkt hem till mamma och pappa, fick middag och bara satt och pratade hela kvällen med mormor, morfar, Sirpa, Katarina och Kristina. Mysigt och skönt med lugna kvällar.


Resten av dagarna är bara en stor dimma. Är så trött i huvudet att jag bara vill sova så fort jag kommer hem varje dag. Ska bli välförtjänt med ledigt i helgen, på fredag åker jag upp till Göteborg och firar Sandra och Rasmus och grabbarna aka bästa Baby Jesus åker till Stockholm för första spelningen där! Hade ju såklart velat följa med och heja och stötta, men det får bli nästa gång. Försöker att tvinga bort tröttheten och peppa mig själv med att det blir ljusare och ljusare, att det snart är Valborg och att vi då ska fira som vanligt med vin och brasa (hoppas jag!) och att om lite mer än en månad är det Tillsammans-premme! Fyfan vad fint!! Sommarn är snart här och jag kan nästa känna den! Nu ska Rasmus och jag strax på bio, Djungelboken som var min absoluta favo som knodd så har såna extrema förväntningar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0