Boknörd



Senaste bokleveransen, dööör av längtan tills jag får läsa allihop. Beställde en go blandning av lite skräck, lite japanskt (i Yoshimoto-anda, tror jag) och en svensk skräckis. Har också fått hem Marzias bok Dream House, superspänd på att läsa den också! Har ingen ork att läsa mina vanliga böcker samtidigt som en läser alla tunga, långa kriminologiböcker, hjärnan blir helt mos! I vanliga fall kan jag typ läsa två-tre böcker samtidigt, men inte samtidigt som plugget. Snart är det juni och får äntligen ledigt från riskbedömningsanalyser, psykopatiska seriemördare och webbtentor. Ok att en ska jobba nästan hela sommaren men ändå, hälften ledigt liksom! 


Kom på idag att Rasmus och Baby Jesus-grabbarna åker om typ två veckor på miniturnén i Europa?? Tydligen åker de på Valborg, så vi kommer bli tvungna att ha vårt traditionella firande dagen innan. Usch, kommer bli så tråkigt att bo själv i typ tre veckor?? Är ju så glad för deras skull men kommer ju såklart sakna ihjäl mig. Har ju lekt med tanken på att ta ett billigt flyg till något av deras stopp, käka go mat, ta in på ett billigt hotell och flyga hem dagen efter (efter lite shopping kanske?), men det kommer ju inte att hända. Men en kan ju drömma! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0