The Shining

 
 
 
Härliga tiiisdag! Började morgonen med att i vanlig ordning bli väckt av en spinnande åttakiloskatt på bröstkorgen som krävde kel innan dagen kunde börja. Slog in fler paket och drack kaffe till julkalendern. Det är verkligen de bästa dagarna, när en kan sitta och äta långfrukost utan att behöva stressa iväg någonstans. På eftermiddagen gick jag hem till Tina, bytte julklappar men som sagt är hennes sen som vanligt. Drack te och pratade om allt ifrån böcker till hår- och tatueringsplaner, var ju ganska mycket att säga, det känns som att vi knappt hunnit ses under hela hösten med sjukdomar och allt som hänt så det var jättemysigt att få bara vara ett tag. 
 
 
På kvällen kom mamma och pappa med lussebullar, klenäter och julmust, försökte muta Ziggy till att gosa lite med dem men he wasn't having any of it. De lämnade lite klappar och tog med sig några med, på julafton köper vi bara till en person var i vår familj, vi lottar någon månad innan, men mamma, pappa, Felix och jag brukar köpa något litet till varandra ändå. Så på kvällen efter att vi varit hos mormor är vi hos mor å far en stund och dricker något gott och byter klappar! 
 
 
Blev svinhungrig så fort mamma och pappa gått hem, så slängde i halloumi och några morots- och ingefärabollar i en stekpanna och satte på The Shining på datorn, blev så sugen efter att Tina och jag snackade lite om King. Är så himla trött och ska opp tidigt imorgon igen så snart kryper jag ner i sängen jämte Rasmus, han har redan somnat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0