Sushi-kvällis o antagning o tattys

Idag var det väldigt skönt att jobbdagen kändes kort även fast det var en vanlig dag. Kunde inte sova igår, får sådär vissa kvällar att det känns ungefär som när en oroar sig eller har en klump i magen eller när en vill gråta men håller emot, men utan att det finns en anledning så det går inte att lösa. Ligger bara och vrider mig i sängen medans det blir värre, så till sist fick jag Rasmus att lägga sig jämte mig och bara stryka mig över håret, det hjälper så himla mycket för mig. Somnade till slut och var helt groggy när jag vaknade i morse.
 
 
Nu är Rasmus påväg hem med sushi (och han hämtar även paket till mig på Hempan <3, så slipper jag gå ut i kylan, har ju ändå bytt om till pyjamas) och sen ska han iväg tror jag, både rep och fotboll så blir ensam ikväll. Ska försöka varva ner och somna tidigt även fast en börjar sent imorgon, skulle vara skönt med en god natts sömn innan helgen; julbord med Rasmus släkt på fredagen, julfest med jobbet på lördagen och heldag med familjen på söndag. Vi har som tradition att en dag någon gång innan jul varje år så träffas vi, oftast hugger vi gran, sedan bakar vi saffransbullar och i år även pumpa-cup cakes, sedan tävlar vi i pepparkakshusbygge (Rasmus, pappa och Felix mot mig, mamma och Jessica), sen äter vi middag och till sist tittar vi på Tomten är far till alla barnen och dricker glögg. Varje år. Rasmus ser svinmycket fram emot att se filmen igen.. Förstår inte vad han menar, bara tredje året för honom ju.
 
 
Förresten, kom in på Kriminologi II!!! Och är reserv på Medier och brott, så jävla spännande! Kommer en in på den också kommer en läsa på heltid, så då antar jag att en får söka tjänstledigt.. Lite läskigt men roligt med. (Kom in på en kurs i medicinsk vetenskap kring psykiatri och missbruksvård också men valde bort den för den eventuella andra)
 
 
 
 
 
 
Nu är mina revben läkta och så himla fina!!

Kommentarer
Postat av: Eleonora Adriana ♥

Fint :)

Svar: Tack! :)
Wonderful & Strange

2015-12-09 @ 17:44:13
URL: http://eleonoraadriana.blogg.se/
Postat av: Frida

Snygg tatuering :) Grattis till att du kom in, jag kom inte in på min tyvärr :(

Svar: Tackar! :) Vad tråkigt, inte som reserv heller? Förra året kom jag in efter att ha varit reserv nr 87, allt kan ju hända!
Wonderful & Strange

2015-12-09 @ 18:44:17
URL: http://fridanyburgs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0