Gnagande bebispussar

Äntligen är helgen över! Hade i princip stängning-öppning-stängning-öppning de senaste fyra dagarna så har varit totalt slutkörd. Igår gick jag upp strax före fem för att åka och inventera, var en jäklligt lång och hård dag kan jag lova.Så fort jag slutade hämtade pappa mig, köpte de sista klapparna, lite julöl till onsdag kväll (tradition) och lite prosecco till juldagen! Beställde även en låda Crabbies för ett par dagar sen, har en riktig tur så kommer de innan nyår. Även om det står ca 8 arbetsdagar så tog det bara fyra sist, beställde på måndagen och de kom på torsdagen!
 
 
Idag åker Sebbe, Kaye och Kassandra hem. Så himla sorgligt, även om man är beredd på det så är det ändå jobbigt och konstigt. Var där igårkväll och åt middag, Auntie Isabelle (haha så jädra mysigt när Sebbe kallar en det även om en känner sig tjugo år äldre) gosade och busade lite med Kassandra, nästa gång vi får träffa henne är allra tidigast om ett halvår. Rasmus tyckte det var väldigt jobbigt när vi skulle gå därifrån, stod i hallen och kramades och tackade för julklapparna (har för typ första gången fuskat och öppnat en julklapp innan julafton, var ju tvungen eftersom de åker hem men ändå) och sa hejdå femton gånger och lät Kassandra bita en i fingrarna bara för att det var sista gången. Jag tar gnagandet som pussar. Tycker särskilt synd om Annika och Hans som inte kommer få träffa sitt barnbarn på så länge.
 
 
Idag är jag ledig, känns helt extremt lyxigt! Ska slå in paket, dricka kaffe och städa lägenheten lite, sedan ska Tina och jag ses för att byta julklappar (som vanligt är hennes sen, nästa år ska jag fan inte beställa en endaste julklapp från Etsy eller Amazon) men har en liten grej redan nu iallafall! Sen kommer mamma och pappa hit en stund med, de har fortfarande inte fått fira Rasmus sedan mitten på november så idag ska han få sin födelsedagspresent!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0