Ensam-helg

I morse åkte Rasmus till Hamburg med hela sin familj, själv kunde en inte följa med pga jobbar hela helgen. Både tråkigt och skönt att få en helg för sig själv hemma, saknar ju såklart ihjäl mig som vanligt (är löjlig jag vet, kan inte hjälpas) men ändå, längsta ensamtiden jag fått sedan.... Vi flyttade ihop typ. Ska bara vila inför imorgon, har känt mig helt vilse hela dagen och allt gick fel, bokföringen krånglade, tobaksreturer för flera tusen skulle göras i rusningstid och på toppen av allt insåg jag på lunchen att jag glömt matlådan. Standard. 
 
 
Efter jobbet fick en åka och lämna in datorn som troligen drog sin sista suck inatt när jag kollade Prank vs prank innan jag somnade, skulle starta den imorse igen och skärmen var helt vit med blinkande frågetecken, insåg rätt snabbt att det inte är en bra grej. Han skulle försöka rädda bilderna (alla Rasmus och mina resebilder, USA, Baby Jesus etc) men vågar inte förvänta mig något.. Så nästa månad får jag som det ser ut krossa en spargris och köpa ny dator. Hade ändå tänkt fixa det ganska snart, den är rätt gammal och har varit döende länge, men den här gången köper jag nog en Air istället för en Pro.
 
 
Nu ska jag strax göra quesadillas med guacamole och kanske steka lite halloumi bara för att det är det bästa som hänt mänskligheten sen skivat bröd, och känner verkligen för att kolla på en riktigt gråtig jävla film ikväll! Gråter ju till precis allt, grät senast innan på jobbet för att jag såg en rubrik (ja endast en rubrik, vågade inte kolla klippet) om en kattunge som nästan frusit ihjäl (ok gråter typ nu igen, katter är min kryptonit) och kände att det var längesen jag fått fulgråta utan att Rasmus stirrat på mig och skrattat, vilket TOTALT förstör gråtupplevelsen. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0