Egg is great.

Totalt kaos igår på jobbet, diffar och sjukanmälningar etc etc. Var helt snurrig hela dagen. Sprang i princip till bussen så fort en slutade, ville bara hem! En timme senare hade jag fortfarande någon form av stresshjärtklappning, kunde inte slappna av alls, och det blev ju inte bättre av att jag typ hoppade av glädje över att få grönkål på kvällen. Gjorde oss i ordning och åkte ut till Golfklubben på deras julbord med Rasmus föräldrar, Sebbe, Kaye och Kassandra. Åt typ en hel tallrik grönkål, var i himlen alltså!
 
 
Var ett jättefint julbord med sill som till och med jag nästan ville äta; apelsin/anis, äpple/kanel och chilisill, limegravad hälleflundra (hade gärna haft med den på sushibeställningen nästa gång) och lite kallskuret vilt. Rasmus favorit däremot var ägghalvorna.. "Egg is my favorite on the christmas table. Egg is great" sa han. Skrattade så jag grät. Förutom fisken åt jag bara ett par köttbullar och en skiva vildsvin, har blivit mycket kött den här veckan och känner typ på kroppen att den inte är van vid det. Snapsade och sjöng, Kaye blev lite förvirrad och frågade mig om vi bara gör så på julen eller om vi sjunger varje gång vi tar en shot? Haha. Vi satt och förklarade alltifrån Luciafirande (starboys vad typ det bästa jag hört) till Hej tomtegubbar, marsipangrisar och gröt till efterrätt, och när en faktiskt förklarar vad vi gör är våra ("svenska" ye right) traditioner jäkligt konstiga. Höll på att skratta ihjäl mig när Kaye sa att hon sett en bild på ett luciatåg och nästan trodde det var Ku Klux Klan.
 
 
 
 



Alltså en måste ju erkänna att det ser jäkligt sektigt ut när en tänker efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0