Annandan plus en

Min kropp och min hjärna är inte vana vid att vara ledig såhär länge, vaknat flera gånger inatt av att jag drömt att jag är försenad eller att jag är på jobbet och har en riktig mardrömsdag. Vaknade på riktigt ganska sent, och bara förflyttade mig till soffan med kaffe och Mr Mercedes. Är halvvägs igenom den och gillar den verkligen! Stephen King är så jäkla bra på att få en fast i en bok samtidigt som den kan vara så obehaglig att en bara vill stänga igen den. Och då menar jag inte de spännande eller läskiga delarna, utan det obekväma (i just denna t.ex. incestbeskrivningar och mördarens detaljerade fantasier om döda barn och sin mamma).
 
 
Igårkväll var vi ute hos Rasmus föräldrar, åt lutfisk (jag klarar bara litegrann, och måste dränka den i sås) och drack lite vin och jag fick mina julklappar: prosecco, ett Gynningvinglas och en dööööfin Mumin-kökshandduk! Så jädra gullig. Efter middagen satt vi framför Arsenal-matchen och myste med Calvados och julgodis, satt så bra att jag nästan somnade. Senare ska jag bort till Tina, ska kolla film och mysa, Hannah kanske skulle komma bort om hon hann med, men nu sitter jag framför en dokumentär och leker lite med en av pysselböckerna från Etsy (butiken heter PizzaEaters). Rasmus fick en med X-Files, Tina och Gabs fick med Twin Peaks och Marlene med Game of Thrones, och så beställde jag en Peaks och en generell Horror Films till mig själv! Så himla söta!
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0