jag smakar på ett regn

Om två timmar går min buss och jag har absolut ingenting att göra.
Efter min ensamma timme i skolan tar jag bussen till Eurostop och jobbar 14-18, möjligtvis att jag får sluta en timme tidigare men det var tydligen jäkligt mycket att göra, så jag får ta tag med hårdhandskarna!

Om lite mer än en timme hade jag planerat att göra en stor sallad med fetaost, pinjenötter, solrosfrön och olivolja, men nähä det blir ingenting med det! Vi har ingen grönsallad alls hemma, så min lunch kommer antagligen bestå av en kopp kaffe till. Möjligtvis ett äpple.

Om några minuter ska jag gå och byta om från min skogshuggarskjorta från Monki till något lite mer obekvämt. Måste ha på mig de kläder som finns i butiken när jag jobbar, såklart, så tänkte dra på mig ett somrigt linne med volanger och en grå cardigan istället.

Och trots att jag verkligen älskar ljudet av regn och lukten det lämnar på asfalten, så känns det faktiskt inte helt självklart att springa de hundra metrarna till busshållsplatsen för att sedan sitta där och huttra i väntan. Fy!


Foto   jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0