fina väninnor & långsamt plågsamt ensamt

Yes baby-Jo, du är en av dem.





Klockan halv ett ska jag vara i skolan och ha en timmes matte, så just nu sitter jag och äter frukost. Eller.. om man nu vill kalla en kopp kaffe och det minsta glaset med mjölk man kan hitta för frukost.

Slutade dricka mjölk för lite mer än ett halvår sen, men nu har jag insett att mjölk är rätt viktigt, för både skelett, naglar och skallen. SÅ, för att vara på den säkra sidan och inte riskera benskörhet i alltför ung ålder, provade jag ett glas mjölk förra veckan. Och nej, mjölk är då fan inte gott. Det smakade som att dricka ett glas med grädde. Därför inveserade jag i 'den gula mjölken', minimjölk. Smakar lite som sådant 'spökvatten' jag gjorde på dagis, alltså mjölk blandat med vatten. Men who cares, det slinker ner. Bättre än grädde.

För att komma ifrån ämnet mjölk så måste jag börja med mediekunskapsfördjupningen. Och så måste jag göra mina två sista prov i svenska innan lovet. Och imorgon ska jag hålla tal och jag dör lite inombords när jag säger det och bara tanken på att hela klassen + en videokamera ska lyssna och se gör det hela hundra gånger värre.

Ciao bellos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0