view


jag vägrar plocka av mig mitt skal. vägrar klä av mig. vägrar stå inför alla människor, naken, oskyddad och sårbar. jag vägrar dra av den hårda hud som omsluter mig. som pansar skyddar den mot känslor och skyddar mot ord. min bubbla av öron som inte lyssnar, ögon som inte ser. aldrig kommer den spricka.
som en fin vän sa till mig för en stund sedan
"visa det starka nu!"
tack för att du alltid säger de rätta sakerna, de saker jag behöver höra.
skulle behövt min pojkvän idag. men nejnej.

förresten så antar jag att allt är mitt fel. denna gången också. men jag undrar när någon annan än jag hade kunnat tänka sig att ta på sig lite av skulden istället för att läögga över allt på mig som vanligt?






foto Jag
och nej, jag är inte naken. inte ens på överkroppen. beskärning kallas det, ni vet?

Kommentarer
Postat av: joss

du säger varenda gång att vi alltid lägger över skulden på dig, men i varenda text lägger du alltid över skulden på mig/oss/de andra.



dubbelmoral? eller w-ever det heter.



och



"..som en fin vän sa till mig för en stund sedan

"visa det starka nu!"

tack för att du alltid säger de rätta sakerna, de saker jag behöver höra."



jag hade nog också försökt säga nåt, som skulle hjälpt dig, min bästa vän, men du ger mig inte ens en chans.

2009-02-04 @ 08:37:09
URL: http://jjjous.blogg.se/
Postat av: joss

men jag antar att jag får ta på mig den skulden.

2009-02-04 @ 08:37:42
URL: http://jjjous.blogg.se/
Postat av: i

josefin, bästavän. jag sa inget till dig, och jag sa inget till henne heller. det enda hon sa var att jag skulle sluta tänka på det och vara stark istället.

och hur har jag ens lagt skulden på er här? absolut inte. jag bara skrev att jag inte kan ta på mig allt själv, jag orkar inte med det. förlåt om du tog illa upp.

2009-02-04 @ 16:31:55
URL: http://iss.webblogg.se/
Postat av: joss

alltså, haha. jag vet inte vad jag ska skriva. aja, du får höra av dig när du orkar/vill/w-ever ses eller höra av mig, för jag orkar verkligen inte. blir bara besviken hela tiden (och nej, ta inte illa upp)

2009-02-04 @ 20:31:51
URL: http://jjjous.blogg.se/
Postat av: i

snälla bara lägg ner. jag orkar inte.

du har börjat med min idiotblick jag hade ett tag varje gång du tittar på mig. och bara så du vet så gör du precis som Hon gjorde. du vet vem. du får mig att känna skuldkänslor istället för att säga "du och jag vi borde vara bättre på det här och det här, eftersom vi ska föreställa bästa vänner"

du verkar tjurig varje gång det inte handlar om dig, och du blir irriterad när jag inte bjuder med dig på fester. men jag kan väl inte bjuda med folk till andras fester? dessutom är du oftast med the klung eller ricki eller vemfan på helgerna så jag kan ju inte bjuda med dig utan att bjuda dom.

sorry om jag tog allt på en gång, men du har faktiskt sagt det själv till mig en gång. att du slutat höra av dig för att se vad som händer.

look where that got you.



och även om det inte verkar göra någon skillnad just nu, så älskar jag dig och det vet du. du ska vara min bästa vän men det låter inte så på dig ibland.

du är inte den enda som kan känna dig sviken.

förlåt att jag inte haft tid att träffa dig på en vecka. plugg & pojkvän du vet.

2009-02-06 @ 16:48:06
URL: http://iss.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0