26 nov

tog bussen hem från skolan vid halv elva, mådde jäkligt illa
kollade juno, filmen som fortfarande får mig på bra humör
och så tonvis med gossip girl-avsnitt
försöker få hem I'm not there (Heath Ledger, Richard Gere,
Cate Blanchett, Christian Bale mfl
)
heath ledger tolkar bob dylan - kan det bli annat än bra?

tänkte göra bullar innan, men vi hade ingen jäst :( (note, pretty please!)

tankar, tankar, tankar..
man kan få nog av dem. som nu, när de är alldeles övernaturligt många och ångestframkallande, tänker på dig, och dig, och dig, och dig, och dig. tydligen sårar jag bara mina vänner. tydligen finns det inte någon jag aldrig har sårat. och tydligen så kan inte jag bli sårad. tydligen är det alltid mitt fel och tydligen är det alltid jag som måste ta skulden. tydligen är det jag som måste ta upp kontakten. tydligen är det jag som borde skämmas.
och det är väl ganska tydligt att jag inte orkar mer.
och hur självisk jag än låter nu, hur egoistisk jag än kommer vara, så orkar jag inte göra saker för någon annans skull längre. jag vet vilka mina vänner är och jag hoppas att de stannar, och att de respekterar mig för den jag är. för jag respekterar dem, jag har aldrig försökt ändra på någon av dem, aldrig klagat och aldrig sett ner på dem. de är som de är och det är därför jag älskar dem, det är därför de är mina vänner.
alltså, summering: jag tänker leva mitt liv som jag vill (hur barnsligt det än låter) och jag tänker inte ändra på mig för att någon annan vill det, jag är mig själv och ingen annan.
prisa den som orkade sig igenom allt detta, pfjuh.

till sist: när man är så pass bra vänner, så "tål" man både de negativa & de positiva sidorna. alla mina vänner har många negativa sidor, men jag tänker inte få dem att ändra på sig. jag vet att de är som de är, och det är så de alltid kommer att vara. dessutom tror jag ingen skulle klara av en person som bara var bäst, störst, starkast, snyggast, & dessutom glad och trevlig hela tiden. man tröttnar helt enkelt.

Little sister can't you find another way? No more living life behind a shadow
(L)
/ i

Kommentarer
Postat av: joss

du vet att jag älskar dig, och inte vill bråka. men rätta mig om jag har fel; skriver du att du inte kommer försöka ändra på dig, fastän det är något som stör oss andra? om du sårar oss på nåt sätt, så kommer du inte bry dig så pass mycket att ändra på det?

förlåt, men jag förstår inte.. :/

you know i love you, and i don't wanna start a fight.<3

2008-11-26 @ 17:50:02
URL: http://jjjous.blogg.se/
Postat av: i

jag tänker inte ändra på mig bara för att någon stör sig på mig, nej. jag tänker inte vara någon annan än mig själv! men om jag sårar någon är det ju en helt annan sak, det känns bara som att det alltid är mitt fel när nånting händer, det är ingen annan som vill ta på sig skulden också. man är faktiskt två minst om ett bråk eller sånt.

nu menar jag inte dig, du vet att jag älskar dig också <3

2008-11-26 @ 20:31:30
Postat av: Sandra

jag älskar dig alltid för den du är. Även om våran vänskap är upp och ner så ser jag alltid dig som min bästa vän isabelle. Jag vet att du alltid är där, även om vi inte har pratat på år. Jag finns här för dig och du för mig, vänner ställer upp och du är en äkta vän. Jag finns alltid vid din sida, i vått och tort. Glöm inte det,





Come stop your crying

It will be alright

Just take my hand

Hold it tight

I will protect you

From all around you

I will be here

Don't you cry



For one so small

You seem so strong

My arms will hold you

Keep you safe and warm

This bond between us

Can't be broken

I will be here don't you cry



Cause you'll be in my heart

Yes, you'll be in my heart

From this day on

Now and forever more





:)<3

2008-11-26 @ 23:07:13
Postat av: i

sandra jag lipar fan <3 jag älskar dig, har alltid gjort och kommer alltid göra. vi är dom som kommer sitta i gungstolarna och berätta historier från vår "ungdom" för barnbarnen. haha! <3

2008-11-28 @ 09:00:38
Postat av: S

aw :) självklart, rullstols race i stan eller vad är det vi har sagt? ;) haha! <3

2008-11-28 @ 10:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0