24 dec

JULAFTON woOooOo
god jul..!

haft en väldans mysig julafton måste jag säga!
blev väckt tidigt och kollade i julstrumpan
(jaja, jag vet.. 16 år var det ja..)
fick underkläder och en bok :)
vid tolv ungefär kom alex och becca
& vid 3-tiden kom mormor och marlene
kollade kalle anka såklart,
drack blossas blåbärsglögg och åt peppar-
kakor med stilton-ost på.

4 hade vi julklappsspelet som varje år, går ut på att
alla i familjen köper ett paket var, vad som helst
sedan lägger man alla paket i mitten av ett bord & slår med en tärning
(man bestämmer innan vilka siffror man ska få ta paket på, vi brukar
köra med 6 eller 1, men i år tog vi 3 och 5.)
när alla paket är slut stoppar man, ställer klockan på till exempel
15 minuter, och sen ska man sno varandras
paket och få så många som möjligt.
det händer att man blir utan paket (alex, alex!!) så man
får passa sig för att spela med dåliga förlorare :)

efter spelet blev det julbord, marlene lurade i mig grönkål och
pinsamt nog tyckte jag om det, jag som har varit stenhård
med att jag avskyr grönkål! haha

sedan blev det paketutdelning :D
fick bland annat en haag-bok, pengar, kläder, parfym, converse-skor
skissbloc, presentkort och NY MOBIL! FINALLY.
ska in till stan med papi efter jobbet i mellandagarna
och köpa den, fick en valfri ;) haha

längtar till nyår nu, får langat pengarna då wooh!
tusen kronor sitter fint för 10 timmar jobb :)

fick mina efterlängtade nyårskläder i julklapp av pontus också ju:D
fast öppnade de paketen i morse, samtidigt som strumpan.

äe, nu pallar jag itte mer.
hejjjjrrå & happy holidays
/ i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0