10 dec

long time no see

ägnade fredagen (5:e) åt joss' zebraslinga som sagt, den blev
helt okej men en av ränderna blev inte lika blond? strange shit.

på kvällen gick jag hem till pontus, kollade på idol och sedan film,
men jag somnade lite efter elva så han fick titta själv.
lördagkvällen spenderades hos anton ett tag, och gick sedan
hem till babe och kollade film (taken) utan att somna! woohhh pluspoäng!
somnade gott i den bästas armar.

söndagen blev det städning för hela slanten, gick hem från
mybabe vid 3 och fixade heeela rummet, stolt som fan! :) så nu
är det rent & snyggt där inne. har satt ut några glasljusstakar
(9+en i trä) också, så nu är det julmys på mitt rum iallafall!

i måndags åkte jag hem direkt efter skolan, tvättade svart och åkte
sen hem till sandrovic :) pluggade lite, käkade lite, tjockade lite och
skrattade lite. blev distraherad från pluggandet av gamla minnen
som kom på tal, allt från 8an - 9an och ända bak till lågstadiet och 5an.
ganska häftigt ändå, träffades första gången som grannar när vi var
2 år gamla, and we hit it off immediately. BFF's som sagt, och när vi
började 6årsgruppen hamnade vi i samma klass. och så har det
fortsatt ända upp till 9an, så 10 år tillsammans varenda dag, och
14 (snart 15) år som vänner. u.n.d.e.r.b.a.r.t <3

igår var skolan ganska soft, gick på en massa föreläsningar om
olika individuella val och så hade jag svenskaprov. det gick väl sådär..
men men who cares a hundred years from now, va? efter skolan
åkte jag hem och kröp ner i myskläder, tvättade lite till och kollade lite
vänner. pontus kom på kvällen, mysigt va

idag har det också varit en hel del föreläsningar, inte lika många dock..
tror jag vet vilka individuella val jag ska välja nu faktiskt, nästan helt säker :)
nu gäller det ju bara att komma in på den här skiten också, säkert 350tusen
MVG-barn som ska söka samma grejjer som mig, baraföratt. :(

hade MVG-prov i matte idag, gick faktiskt bra men gissade på sista
MVG-frågan. well well, efter skolan gick jag, fröhnert och gurra till espresso
house, en vanillanut-latte slinker gärna ner :) efter en stund kom frida
också, och vi 3 tjejer går och solar. syns ju inte så mycket men
gooooottt var det, varmt och skönt.

tog bussen hem kvart över 6, hemma fem över halv sju, springer
in och käkar, hämtar kameran och säger hejdå igen, springer ut
och hinner med kvart i sju-bussen till hallägraskolan, my old school yo.
i alla fall var det julshow där som alla andra år, men skillnaden var att
daniel spelade ett par låtar med sina kompisar, och hade sagt till honom
att jag skulle komma :) duktig var han, tog lite bilder men hittar inte min
kamerasladd just nu, så kommer la kanske imorgon.

pappa är inte hemma ikväll, han jobbar i göteborg
och det visade sig att min mor tycker lika lite om att sova ensam som jag gör
så nu ska jag klä av mig, ta min fina pause-tidning och krypa ner
på pappas plats. sleep tight everybody.
(det här var nog längsta inlägget i världshistorien, hejdå)

i party with my pain
/ i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0