Tonari no Isabelle

Har äntligen bestämt mig, imorgon ringer jag Annie och bokar in henne så får hon greja med mitt hår. Hade ju tänkt låta det vara, inte färga/bleka/hålla på något mer men nu tror jag att jag ångrar mig, haha. Vill få väck utväxten och få håret riktigt ljust igen. Var över ett år sedan jag klippte eller färgade håret sist (räknar ej de gånger mitt hår varit lila eller rosa heh) så jaa, det är väl dags. Har ju liksom fått en naturlig ombre, ett par tjejer frågade för ett tag sen vart jag hade fixat mitt hår, sa till dem att bleka håret o vänta 14 månader så får de bästa resultat. Annie ska få klippa en liten, liten bit med. Hon kommer säkert försöka få mig att klippa flera decimeter, när håret når till höfterna är det ju ändå rätt extremt, jag vet, men blir typ helt nervig bara jag tänker på att klippa av det. Håret är typ min safety blanket, vem är jag utan långt hår liksom?? Ska fråga henne om de kör med Olaplex nu på salongen där hon jobbar, har sett att någon annan kör med det i stan nu iallafall. Har ju sett massor när Guy Tang använder det och tycker typ det verkar för bra för att vara sant? Hur kan en grej reparera håret, speciellt under tiden en bleker?? Folk påstår liksom att deras hår är mjukare/mindre slitet efter att de blekt tillsammans med Olaplex. Fattar ingenting. Science alltså.
 
Lever i min Totorokigurumi varenda sekund jag är hemma just nu. Fryser typ lika mycket inne som ute.

Kommentarer
Postat av: iza svenningsson

Gud vilket fint hår!!

Svar: åh, tackar! :)
Wonderful & Strange

2016-01-04 @ 00:51:43
URL: http://izahannaelin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0