Listyyys

Har du några guilty pleasures?
Ramen, extremt cheesy filmer som jag älskade i mina pre-teens och 1Ds låt One Thing som jag har haft på hjärnan i bokstavligen en vecka. Alltså trodde aldrig jag skulle erkänna det men kan inte hjälpa det, blir irriterande glad när jag hör den.
 
Hur många piercingar har du?
Tio, snart elva eller tööölv
 
Vilken är din favorithögtid?
Midsommar är svårt att slå med vildblomskransar, barfota brännboll, BYOB&F-fest, ljust nästan hela natten och allt sånt fint. Runner up är julafton. Och halloween. Haha, är ju en sucker för alla högtider.
 
Om du var tvungen att bo i en annan stad, vart skulle du vilja bo då?
Har velat bo i Stockholm ända sedan jag var liten, har alltid älskat att vara där när jag hälsat på släkt och vänner, men på senare tid gillar jag nog Göteborg mer, troligen mest för vännerna där, närheten till familjen och havet, och så tycker jag typ utelivet är roligare i Göteborg än i Stockholm. Får en välja en stad utomlands väljer jag Barcelona eller någonstans utanför L.A. (herrejöss vad jag saknar Kalifornienlajf nu, så fort jag klev av planet i San Francisco minns jag att jag tänkte "här skulle en bo, här skulle jag passa bra")
 
Hur många husdjur har du haft?
Två kattor inklusive Ziggy och två fiskar, Ariel och Rutger.
 
Hur många platser har du bott på längre än två veckor?
Lägenheten i Söndrum, huset i Karlstorp och lägenheten här på Torsgatan. O eftersom det står mer än två veckor får en väl nämna Malcesine några gånger, Kalifornien i tre veckor som sagt och lägenheten på Järnvägsgatan 2009 haha.
 
Vad äter du till frukost?
Oftast bara kaffe, men ibland äter jag avokadosmörgås med chili och citron.
 
Vilken är din favoritfärg?
Turkost 4evur, men älskar också lila och grööön
 
Vad var det senaste du åt?
En kanel/mint pastill (älskar de ordet) som jag köpte i Madrid och som jag snålat med sen dess, bara två kvar nu </3
 
Längd?
175 centimetur
 
Hårfärg?
Naturligt cendré, vilket bara är ett vackrare ord för råttfärgat, men just nu någon slags naturligt formad ombre med grått/silver/vitblont längst ner
 
Ögonfärg?
Blå med en gul ring närmast pupillen
 
Har du glasögon?
Jaaaa ser sämre än en mullvad, har linser nästan varje dag men har några par glasögon som jag älskar
 
Vem pratade du med i telefon senast?
Pappa
 
Har du gråtit någon gång utan anledning?
Haha. Varje dag. Gråter när jag ser fina reklamer på tvn/när jag ser en go katt/när jag blir översvämmad av känslor av en låt/när jag misslyckats med gräddsåsen/när jag tänker på misstag jag gjorde för tusen år sen/etc etc
 
Vart togs din profilbild/headerbild till din blogg?
Proffyn togs i mitt kök när jag egentligen skulle pluggat men kollade X-Files istället och headern togs när jag var 16 år i min säng hemma i flickerummet haha, har inte bytt sen dess.
 
Har du några ärr?
Har två på benet, ett från ett hundkoppel när en som liten lekte med mormors hund Sally, det andra från när jag åkte skidor, körde på en isfläck och hamnade i en stentrappa. Sen har jag ett mystiskt jämte ögat och ett lika mystiskt på kindbenet. Och ett mellan två tår sedan jag tappade en glasflaska med juice på foten i Malcesine.
 
Senaste filmen du såg?
Hade på Hot Chick på tvn häromdagen (en av de cheesy skitfilmerna jag nämnde tidigare) medan jag läste men den senaste jag kollade på var nog Hateful Eight på bion!
 
Har du tatueringar?
Jaaa fyra just nu och planerar as we speak.
 
Celeb crush?
Crush vet jag inte men ett par en är svag för är Adrien Brody (vet inte vad det är men luv him) och James Franco och Evan Peters och Johnny Depp (och Heath Ledger rip we will miss you 4eva)
 
Favoritblomma?
Liljekonvalj och gullviva
 
Är du rädd för att flyga?
Nej, jag älskar det!! Förutom att jag har fel på öronen och hörselgångarna (saknar muskler någonstans där inne så trycket utjämnas aldrig och kan inte göra det "manuellt" heller, får lock för öronen flera gånger om dagen) så att det känns som att trumhinnorna exploderar varje gång så älskar jag det.
 
Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, när jag var sjutton och hjärtekrossad och drack alldeles för mycket smugglad vodka på en fest ute i ingenstans, minns ingenting men kände att det var sant av smärtan i bröstkorgen från när läkaren febrilt försökt få min lille kropp att reagera på något. DON'T DRINK KIDZ
 
Vilken skiva lyssnade du på senast?
Florence + the Machines Between Two Lungs
 
Vilken bok läser du just nu?
Cradle Lake av Ronald Malfi, är snart klar och av alla hans jag läst är detta hans minst bra, men den är fortfarande bra!
 
Vilka kontinenter har du varit på?
Europa, Nordamerika, Afrika
 
Har du någon oanad talang?
Kan något ograciöst lägga benen bakom axlarna, är svinbra på att sminka mig assnabbt och att hitta fynd på eBay/etsy.
 
Har du något udda intresse?
Näe, skulle beskriva mina intressen som rätt normala, typ yoga, klappa katter, kaffedrickande, gå på bio, konserter, bingea serier och äta mat. Och BADA. I hav/sjöar/pool/badkar/vadsom. Normalt.
 
Vilka är dina favorityoutubers?
(ps några frågor är från en youtube tag egentligen men aja sts) Mina favoriter är Nibbles, Katrin Berndt, The Modified World, Helen Anderson, Glam & Gore, Grace Helbig och the QUEEN Mamrie Hart (sju favoriter, då kan ni ju tänka er hur många fler jag följer... jeez)
 
Vad fick dig att börja blogga?
Började blogga när jag var 16 och kär i livet, har sedan glömt bort den i perioder och brukade komma tillbaka ungefär samtidigt som jag blivit heartbroken eller deppig, men den här gången började jag för att jag hade tråkigt och längtade efter att skriva.
 
Vad ser du fram emot under 2016?
Ser fram emot sommaren som jag hoppas blir lika bra som 2014 och att den är fylld med lika mycket fester, bad, utflykter, spelningar osv, mina tatueringsplaner, att skaffa min rook någon gång i vår, att åka upp till släkten om några veckor, kriminologi-plugget som börjar idag, se vad som händer i Baby Jesus-världen, X-Files SNART och sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0