En sviinlång morgonlisty

10 favoriter:
Färg: Alla nyanser i blått och lila, och grått
Mat: Sushi, dumplings, pommes (helst sötpotatis), svamprisotto, carbonara, quesadillas, veg-vårrullar med jornötssås och pad thai med grönsaker och all mat i princip
Band: BJM, Growlers, MM, Goat, David Bowie, Rage Against the Machine, Iggy and the Stooges, Nick Cave & the Bad Seeds, Grimes, The Knife, Gorillaz, Black Lips, Okkervil River, Tom Waits, Sigúr Ros och tusen till
Film: Darjeeling Limited (och Hotel Chevalier), Coffee and Cigarettes, Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Mulholland Drive, Lost Highway, Rocky Horror Picture Show, Howl's Moving Castle, Tonari no Totoro, Moonrise Kingdom, A Clockwork Orange, Vicky Christina Barcelona, Reservoir Dogs, med flera
Bok: Snow (Ronald Malfi), Kitchen (Banana Yoshimoto), The Peculiar Life of a Lonely Postman (Denis Thériault), Människohamn och Hanteringen av odöda (John Ajvide Lindqvist), You Deserve A Drink (Mamrie Hart), Just Kids (Patti Smith), Memoarer (Bob Dylan) och Long Hard Road Out of Hell (MM). Fick ändå inte med alla haha.
Träning: Yogaaaa
Årstid: Vinter när det snöar som i Edward Scissorhands, vår första dagen träden blommar, höst när en kan plocka svamp i stickad tröja och gosa med kaffe framför Twin Peaks, sommar alla andra gånger.
Veckodag: Mina lediga tisdagar och varannan söndag (jobbhelg </3)
Glassmak: Är inte sådär asförtjust i glass men Fairly Nuts B&J är go
Tid på dygnet: Läggdags

 

9 för tillfället:
Humör: Trött och kaffesugen
Smak: KAFFE
Kläder: Pyjamasbyxor, raggisar och stickad tröja
Bakgrund: Disken i vasken
Nagellack: Lavendellila
Tid: 09.05
Omgivning: Rasmus som stressar till skolan, Ziggy snarkar i klädhängaren och kaffebryggaren puttrar
Irritationsobjekt: Att kaffet inte är klart än

 

8 första:
Bästa vän: Sandra, bästa vänner sen vi var 2 år och har lika roligt fortfarande när vi ses
Screen name: Typ ens första lunar eller playahead liksom? Isåfall hallonflumm... nej jag vet inte varför. Ja jag skäms.
Husdjur: Fisken Rutger
Piercing: Första i snibbarna, tror jag var runt 8-9? Första som inte var i snibben är min helix när jag var 16
Förälskelse: Min första som inte bara var en crush utan som faktiskt smärtade lite när det inte blev vi var Johan när jag var 14 och det fick han veta några år senare, men han blev istället en nära vän, han var den som alltid lyssnade till mina knäppa eller deppiga tankar
Musik: Som jag minns? Spice Girls. Viva forever indeed.
Bil: MEN JAJA jag har inget körkort ok?
Kyss: Första riktiga kyssen var med tidigare nämnda Johan ↑ Det kanske han inte visste!

 

7 senaste:
Cigarett
: Minns inte!
Mat: Pajen igårkväll
Dryck: KAFFE äntligen
Biltur: I söndagskväll när jag fick skjuts hem av Tobias
Kyss: Idag!
Spelad låt: Vill inte erkänna det. Men det är Biebers Sorry. Varsågod och döm mig.
TV-program: Kollar på sista AHS nu, har glömt kolla på sista avsnittet??

 

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: Jag gör det nu och har gjort det två gånger förr. Det är ju så en får det absolut bästa förhållandet, när ens partner är ens bästa vän??
Brutit mot lagen: Massor med gånger, men registret är cleant #catchmeifyoucan #acab #loljk
Blivit arresterad:
Badat naken: Jaa
Varit med på TV: Ja haha... efter konserter och en gång som modell ALLTSÅ GUD ryser i hela kroppen när jag tänker på det. Uuuh ser mig själv framför mig med rosa läppstift och svartsotade ögon och tuperat hår och bara dör.
Kysst någon du inte känner: Helt ärligt, nej



5 nej tack:
Kläder: Byxor med låg midja, nej
Mat: Inälvsmat, bara nej
Musik: För några veckor sen skulle jag sagt basic radiopop men igår satt jag ju och lyssnade på 1D som sagt så nä, ifrågasätter hela min identitet just nu. Lyssnade jag inte på Ghost nyss???
Dryck: Fernet och Gammeldansk, alltså NEJ
Personlighetsdrag: Osköna människor bara

 

4 saker:
Du gjorde igår kväll: Kollade på Grace Helbig och somnade till ASMR
Du kan höra just nu: Katten som skriker efter Rasmus som gick nyss
Du inte kan leva utan: Syre, mat, vatten och kattgos
Du gör när du har tråkigt: Kollar gamla Holy Trinity-videos. Mina favoriter någonsin är typ MDK No Quitter Fritters och Edward 40 hands och den här, (because hallå Chris Riedell??) och  YDAD Chester See's Spice Guy, alltså MAMRIE!! ♥

 

3 personer:
Du kan berätta allt för: Rasmus och Tina och mamma och pappa
Du tycker om: Felix, min lillebror är den enda i hela världen som har exakt samma humor som mig. Dör bara han gör en min eller ett ljud eller nämner en meme eller vadsomhelst.
Du inte gillar: Donald Trump känns jäkligt oskön. Jimmy Åkesson och hans minions är ännu oskönare.

 

2 val:
Kaffe eller te: Kaffe på morgonen och te på kvällen
Vår eller höst: Hänvisar till ett tidigare svar

 

1 önskan:
Just nu: Att disken bakom mig diskar sig själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0