Nyårslisty

1. Hur har ditt 2015 varit? 
Tack ganska fint! Även om det generellt varit ett skitår i hela världen så har det för mig personligen varit ganska bra.


2. Bästa boken du läste i år?
Snow och The Narrows av Ronald Malfi eller I am Ozzy av Ozzen själv, så rolig att jag skrattat högt på bussen så många gånger att folk måste tro jag är knäpp.


3. Bästa filmen du såg i år? 
Kanske Sinister-filmerna eller The Babadook. Kollade äntligen på Rocky Horror Picture Show och blev kär. Såg även Mulholland Drive för första gången i år och älskade den så mycket att jag såg den dagen efter igen.


4. Gjorde du något under 2015 som du aldrig gjort förut?
Jag var tvungen att säga hejdå till ett husdjur, min älskade lilla katt som funnits där sedan jag var sju. Avslutade en kurs på högskolan. Var på tatueringsmässa. Blev helt plötsligt en Auntie till en göllig liten tjej. Skaffade en conch.



5. Hur firade du din födelsedag?
Blev väckt av Rasmus och Ziggy med frukost på sängen och sång och paket, sedan jobb och inventering som varje år.


6. Reste du någonstans, vart?
Åkte till Barcelona med Gabs i maj, Köpenhamn i maj och i juni och Madrid med Carro i september.


Stranden nedaför Barceloneta

 


7. Var du på några konserter i år?
Manson på Vega, lelle Paola på Tillsammans, (Baby Jesus o Diabolical Kids m. fl. några gånger), och några på Kildemosefestivalen.

 

8. Vilka låtar kommer påminna dig om 2015? 
Dragula av Rob Zombie, Two Weeks av FKA Twigs, Wait av M83 och Red Right Hand av Nick Cave & The Bad Seeds


9. Topp tre mest använda & älskade sminkprodukter under året? 
Min älskade eko-mascara från UNE som får alla att fråga vart jag gjort min fransförlängning, All In 1-pudret från Body Shop och Anastasia Beverly Hills dip-brow



10. Favoritserie i år?
När jag blev sjuk i oktober bingeade jag till sist OITNB, fulgrät till alla avsnitt av Sons of Anarchy i våras, Walking Dead och American Horror Story.

 
 
11. Bästa artist/band du upptäckt i år?
FKA Twigs, Gothic Tropic, Die Antwoord eller Sibille Attar. De gör mig glad.

 
 
12. Vad skulle du vilja att du gjort mer?
Vågat mera, tatuerat mig, gjort min rook som jag velat ha hela året, läst ännu mer, fotograferat mer (har ju två nya kameror jag knappt rört?), varit uppe hos farmor och farfar mer. Jobbar typ alltid när familjen ska dit. Pratade med farmor i tjugo minuter i telefon häromdagen, saknar dem så himla mycket.


 
13. Vad skulle du vilja att du gjort mindre?
Jobbat typ, haha. Eller iallafall lite mindre knasiga tider, vilket ju är rätt svårt att undvika när en har detta jobb. Ätit mindre chips (hatar nyårslöften men kanske borde skaffa ett mot mitt maniska chipsätande). Shoppat lite mindre på eBay kanske, iallafall sena nätter eller efter några glas vin för då kommer det hem konstig skit kan jag säga.

 
 
14. Blev någon av dina vänner/bekanta föräldrar i år?
Jaaaa Rasmus bror fick en liten tjej, en gammal vän från högstadiet fick barn och min moster får snart igen för hon har en liten bebbe i magen!
Theia ska bli storasyster! Hon tvingade mig leka med alla hennes julklappar på julafton, inkluderat hennes Pippi-kläder (gjorda för en treåring) och det tyckte hela familjen var otroligt roligt. Var svårt att förklara för henne att shorts som bokstavligen är två decimeter breda inte passar en 23-åring.

 
 
15. Något speciellt du ska göra under 2016?
Fira fyra år med Rasmus (om typ en vecka!), helst av allt resa nånstans med honom, i år var första året som vi inte reste någonstans tillsammans och det kändes jättekonstigt, börja plugga igen (Kriminologi II), eventuellt en weekend med mamma & mormor igen, gå på festival (Roskilde eller Way Out West??? Roskildes lineup verkar svinbra men det verkar så.. stökigt?? Haha) och jaaa, vi får väl se vad en hittar på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0